וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א הבהירה: טרם נערך זיהוי לשרידי הגופות

3.2.2003 / 8:45

נציג סוכנות החלל אמר אמש כי במקום התרסקות המעבורת נמצאו שרידי גופות כל שבעת האסטרונאוטים; לאחר מכן תוקנה ההודעה, ונמסר כי לא ברור במי מדובר; נציג הרבנות הצבאית יגיע לטקסס

סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א, הבהירה הלילה כי במקום התרסקות מעבורת החלל "קולמוביה" נמצאו שרידי גופותיהם של אסטרונאוטים, אולם לא ברור באילו מהאסטרונאוטים מדובר וטרם נערך זיהוי. ההוגעה נמסרה לאחר שקודם לכן אמר במסיבת עיתונאים נציג של נאס"א, כי שרידי הגופות שנמצאו הן של כל שבעת האסטרונאוטים.

בקול ישראל דווח, כי במסיבת העיתונאים אישר מנהל הטיסות בנאס"א, בוב קוואנה, את דבר מציאת שרידי הגופות. לקראת סיום מסיבת העיתונאים שאל כתב ערוץ 10, גיל תמרי, האם מדובר בשרידי אסטרונאוט אחד או יותר, וקוואנה הבהיר מפורשות כי מדובר בכל השבעה. בתשובה לשאלה האם נציג של הרבנות הצבאית יוכל להשתתף בהליך הזיהוי, על פי בקשת ממשלת ישראל, השיב קוואנה כי נאס"א עובדת בשיתוף פעולה מלא עם ממשלת ישראל. הוא הבהיר כי הנושא הזה מטופל כראוי ומתוך כבוד לניספים.

אנשי המשלחת הישראלית, בראשות שגריר ישראל בוושינגטון דני אילון, והנספח הצבאי, משה עברי סוקניק, התפלאו על דבריו של נציג נאס"א. זאת, כיוון שבפגישה שהם קיימו קודם לכן עם אנשי נאס"א נמסר להם מידע שונה. נציגי המשלחת הישראלית פתחו בבירורים עם אנשי סוכנות החלל, ובעקבות זאת תיקנה נאס"א את הודעתה הראשונית. לישראלים נאמר כי נמצאו שרידי גופות, אך לא ניתן לקבוע כרגע על כמה אסטרונאוטים מדובר, ועל מי מהם.

היום אמור להגיע ליוסטון, טקסס, נציג של הרבנות הצבאית כדי לסייע בזיהוי בגופות. בצה"ל טרם הכריזו על האסטרונאוט הישראלי, אל"מ אילן רמון, כחלל צה"ל. אם לא יימצאו חלקי גופה, מוסמך הרב הצבאי הראשי להגדיר את רמון כחלל שמקום קבורתו לא נודע.

בסוכנות איי.פי דווח כי זיהוי שרידי הגופות ייערך במרכז לרפואה משפטית שבבסיס חיל האוויר האמריקני בדובר, שבמדינת דלאוור. במקום זה התקיים זיהוי שרידי גופות האסטרונאוטים של מעבורת החלל צ'לנג'ר שהתרסקה, וגופות חלק מקורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully