וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בוואדי ערה בשל התרעות על פיגועים

3.2.2003 / 8:06

שיבושי תנועה בכביש 65 בשל מחסומי המשטרה; פירצה בגדר התגלתה בחבל התענך, אולם ככל הנראה אין מדובר בחדירת מחבלים; 4 חיילים ו-20 פלסטינים נפצעו אתמול במהומות בכלא קציעות

היערכות מוגברת הוכרזה הבוקר בוואדי ערה בשל התרעות על כוונת מחבלים לחדור לישראל ולבצע פיגועים. בגלי צה"ל דווח כי מחסומים הוקמו באזור אום אל פחם. המשטרה קראה לציבור לגלות עירנות וסובלנות. כביש נחל עירון, כביש 65, נפתח לתנועה לאחר שקודם לכן נחסם בין צומת ברקאי ועד לצומת מגידו.

גם בחבל התענך הוכרזה הבוקר כוננות בעקבות פירצה שהתגלתה בגדר. ואולם, על פי ההערכה, אין מדובר בחדירת מחבלים. תושבי מושב רם און הורשו לצאת מבתיהם, לאחר שקודם לכן קיבלו הוראה להישאר בבתים.

כתב "הארץ" עמוס הראל, מוסיף:

לפחות 20 עצירים פלסטינים וארבעה חיילי צה"ל נפצעו במהומות שפרצו אתמול בצהריים בכלא קציעות שבנגב המערבי ונמשכו כמה שעות. מצב הפצועים קל. במהומות השתתפו מאות עצירים. מקורות צבאיים מסרו כי העצירים השליכו חפצים על חיילי צה"ל, ואלו הגיבו ברימוני גז מדמיע וברימוני הלם. שניים מהחיילים, שנפגעו משאיפת גז ומהחפצים, פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ושניים נוספים טופלו בשטח. כ-20 פלסטינים נפגעו משאיפת גז וטופלו במקום.

אלה המהומות החמורות מסוגן בקציעות בחודשים האחרונים. בתוך כחצי שנה אירעו מהומות אלימות במתקני המעצר בקציעות, במגידו ובמחנה עופר. האווירה בבתי הכלא הולכת ומחריפה, בעיקר בשל הצפיפות הגוברת. כיום מחזיקה ישראל אלפי עצירים פלסטינים, שרובם נעצרו בעשרת החודשים שחלפו מאז מבצע "חומת מגן" בגדה המערבית. יותר מ-1,000 מהעצירים מוחזקים במעצר מינהלי בלא משפט, מרביתם בקציעות. מקורות ביטחוניים ופעילים בארגוני זכויות האדם העומדים בקשר עם העצירים הגדירו את המצב בבתי הכלא כ"פצצה מתקתקת".

נחשפה רשת לזיוף אישורי כניסה לפלסטינים

דחפורים של צה"ל הרסו אתמול 22 בתי פלסטינים סמוך לגבעת החרסינה, על כביש קרית ארבע - חברון. מהמינהל האזרחי נמסר כי מדובר בבתים לא מאוכלסים שנבנו ללא רישיון וכי מערכת המשפט בישראל דחתה עתירה של פלסטינים, שביקשו למנוע את הריסת הבתים. ברשות הפלסטינית כינו את הריסת הבתים: "פשע מלחמה חדש של ממשלת שרון". בהודעה שפרסמה הרשות נטען שהפעולה מהווה הפרה בוטה של כל ההסכמים בנושא חברון, שנחתמו עם ממשלת נתניהו.

ברפיח פוצצו חיילי צה"ל מינהרה להברחת אמצעי לחימה. צה"ל הידק הבוקר את הכיתור סביב לערים הפלסטיניות בגדה, וכן תיגבר את כוחותיו והקים מחסומים באזור קו התפר. מצה"ל נמסר כי מדובר בצעדים שננקטו בשל התרעות על כוונת מחבלים לבצע פיגועים בתוך ישראל.

המשטרה עצרה בסוף השבוע פלסטיני, החשוד בהנפקת היתרי כניסה ואישורי עבודה מזויפים לפלסטינים מהשטחים. במשטרה הבהירו כי סחר במסמכים מזויפים מהווה עבירה פלילית חמורה, בעלת סיכון ביטחוני גבוה.

בלשי מרחב שומרון עצרו בסוף השבוע את שאהר מחמוד אל-מאת, בן 45 ממזרח ירושלים, כשברשותו מסמכים רבים, בהם צילומי תעודות זהות, אישורי עבודה והיתרי כניסה שיועדו לפלסטינים. ברשותו נמצאו גם 15 אלף שקלים. בחקירתו הוא הודה כי נהג לספק אישורי כניסה לתושבי השטחים, שמהם גבה אלפי שקלים. מעצרו הוארך אתמול בשלושה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully