וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקשנקו תקף את גרמניה אחרי הסנקציות: "צאצאי הנאצים"

רודן בלארוס תקף את הסנקציות שהטילו מדינות המערב על משטרו בעקבות תקרית המטוס בחודש שעבר, והתמקד בעיקר בגרמניה לאור התזמון עם יום השנה ה-80 לפלישת הנאצים לברית המועצות. "לא ציפיתי שהגרמנים, שאבותיהם השמידו שליש מהעם הבלארוסי, ישתתפו בקונספירציה הקולקטיבית"

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, בטקס לציון 80 שנה להתקפת גרמניה על ברית המועצות במלחמת העולם השנייה ,מינסק, בלארוס, 22 ביוני 2021. AP
לוקשנקו בטקס לציון 80 שנה לפלישה הנאצית לברית המועצות, אתמול/AP

רודן בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, האשים אתמול (שלישי) את גרמניה בנאציזם, בעת ציון יום השנה ה-80 לפלישה לברית המועצות, ואחרי שמדינות המערב הטילו סנקציות על משטרו בעקבות אילוץ מטוס נוסעים לנחות במינסק בחודש שעבר כדי לעצור את העיתונאי מתנגד המשטר רומן פרוטסביץ' וחברתו שהיו עליו.

לוקשנקו אמר כי הסנקציות המתואמות בין ארצות הברית, האיחוד האירופי, בריטניה וקנדה הן חלק מ"מלחמה משולבת" של המערב נגד ארצו. עם זאת, הוא אמר באירוע לציון תחילת מבצע ברבורסה, כי "לא ציפיתי שגרמניה תשתתף בקונספירציה הקולקטיבית הזאת, מאלו שאבותיהם השמידו לא רק שליש מהעם הבלארוסי, אלא גם מיליוני ילדים שלא נולדו במלחמה הפטריוטית הגדולה".

הוא אמר כי התזמון היה "סמלי" ותקף את שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, שקרא לסנקציות נרחבות נגד מינסק: "מי אתה? גרמני שחש חרטה או יורש של הנאצים?".

לוקשנקו בן ה-66 שולט ברפובליקה הסובייטית לשעבר במשך קרוב ל-30 שנה, והוא דיכא ביד קשה את האופוזיציה אחרי הבחירות בקיץ שעבר, שלטענת יריביו זויפו לטובתו.

בתגובה לסבב הסנקציות האחרונות על בכירים וגופים במשטר, הבטיחה הממשלה במינסק "צעדי תגובה הולמים". שרי החוץ של האיחוד האירופי הסכימו לפגוע במקורות הכנסה משמעותיים עבור השלטונות בבלארוס: יצוא אשלגן ותעשיות הטבק, הדלקים והכימילקיים.

"אלו צעדים מכוונים והרסניים נגד האוכלוסייה שנועדו 'לייבש' כלכלית את המשטר", תקפו במשרד החוץ של בלארוס, שתיארו את הסנקציות בתור "מעשים עוינים" של מדינות המערב המפעילות לחץ על "מדינה ריבונית". משרד החוץ אמר כי הצהרת מנהיגי האיחוד האירופי היא "לעג להגיון ולשכל הישר", והבטיח כי מינסק "תעשה כל שביכולתה כדי להגן על אזרחיה ועל הגופים העסקיים" וכי הסנקציות לא יובילו ל"תוצאה הרצויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully