וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד התחבורה בוחנים מחדש את החיוב במערכות למניעת שכחת ילדים

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 18:55

אחרי הביקורת הציבורית, שרת התחבורה מיכאלי הנחתה לבחון מחדש את החיוב בהתקנת מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב. "לבחון התייחסות לרכיבים החברתיים-כלכליים שבחקיקה"

שרת התחבורה מרב מיכאלי הנחתה עם כניסתה לתפקיד את הצוות המקצועי לבחון מחדש את היוזמה לחיוב התקנת מערכות למניעת שכחת ילדים ברכבים - כך נודע היום (שלישי) לוואלה!. בהנחיית היא ציינה כי יש "לבחון את כלל העמדות והדעות, כך שתוכל להתקבל החלטה בנושא בהקדם, תוך התייחסות גם לרכיבים החברתיים-כלכליים שבחקיקה על מנת לוודא שהחשיבות העליונה של הצלת חיים תשמר".

על פי התקנה, שאמורה להיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט, כל רכב המסיע ילד עד גיל ארבע יחויב בהתקנת מערכת למניעת שכחת ילדים במכונית. ישראל ואיטליה (בה מסובסדות המערכות), הן שתי המדינות היחידות המחייבות התקנת מערכות אלו בחוק.

הנחייתה של מיכאלי הגיעה בצל ביקורת כלפי המהלך שהושמעה גם תוך כדי הליך החקיקה. מרכז הביקורת עוסק בעלות המערכות, הנעה בין 300 ל-600 שקלים למערכת, כמו גם על העובדה שלא ניתנו חלופות זולות יותר בטרם השתת העלות על הציבור.

כוחות משטרה סמוך לרכב בו נשכח התינוק בן חצי השנה במודיעין עילית, 22 ביולי 2019. צביקה גולובנציץ, אתר רשמי
כוחות משטרה סמוך לרכב בו נשכח תינוק/אתר רשמי, צביקה גולובנציץ

במקביל, אישור המערכות על ידי משרד התחבורה מתקדם לקראת כניסת התקנות לתוקף, ועל המערכות המאושרות נמנות כבר עשר מתוך 23 מערכות שהוגשו לאישור, כשבחלקן מדובר באותה מערכת המשווקת על ידי מספר מפיצים.

כך או כך, גם אחרי כניסת התקנות לתוקף ישנה משוכה מרכזית שאלו יצטרכו לעבור - בדצמבר אמור משרד התחבורה להתייצב בפני ועדת הכלכלה ולהציג נתונים בנוגע להיענות הציבור, יישום התקנה בפועל וכן לענות על סוגיות בתחום ואופן האכיפה של התקנות.

משרת התחבורה והבטיחות בדרכים לשעבר, ח"כ מירי רגב נמסר: "המערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, היא קריטית ומצילת חיים. גם השבוע פעוטה בת שנתיים מצאה את מותה הטראגי ברכב. תהליך ההחלטה התנהל בצורה מקצועית, בכל הדרגים במשרד התחבורה כולל שימוע ציבורי וכולל דיונים של חברי הכנסת בועדת הכלכלה, שם תמכו גם חברי האופוזיציה דאז והקואליציה כיום, בתקנות. אין לי ספק שלאחר שהשרה מיכאלי תבחן את הסוגייה, היא תגיע לאותה המסקנה המתבקשת, למען הצלת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully