וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים: "תתחסנו - או שאכניס אתכם לכלא"

22.6.2021 / 9:25

דוטרטה הביע את זעמו על שיעור המתחסנים הנמוך במדינה, הסובלת מאחת ההתפרצויות הקשות באסיה: "אל תטעו, יש משבר במדינה הזאת". הממשלה הציבה יעד לחסן 70 מיליון איש, אך עד כה רק 2.1 מיליון קיבלו את שתי המנות

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה אוחז בקבוקן של חיסון הקורונה במנילה 28 בפברואר 2021. רויטרס
"אתם בוחרים, או שתתחסנו או שאכלא אתכם". דוטרטה/רויטרס

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה מאיים לכלוא את מי שיסרב להתחסן נגד נגיף הקורונה. ההתפרצות במדינה היא אחת הקשות ביותר באסיה, עם יותר מ-1.3 מיליון מקרים מאומתים ו-23 אלף מתים.

"אתם בוחרים, או שתתחסנו או שאכלא אתכם", אמר אמש (שני) בנאום ששודר בטלוויזיה אחרי שדווח על שיעור התחסנות נמוך בבירה מנילה. דבריו סותרים את אלו של אנשי הבריאות בארצו, שאמרו כי הם קוראים לאזרחים להתחסן, אך באופן וולונטרי.

"אל תטעו, יש משבר במדינה הזאת", אמר דוטרטה. "אני נסער מהפיליפינים שלא נשמעים לממשלה".
נכון ליום ראשון, הרשויות בפיליפינים חיסנו 2.1 מיליון איש, בעוד שהיעד של הממשלה הוא לחסן עד 70 מיליון איש מתוך 110 מיליון אזרחי המדינה. דוטרטה, שהותקף על גישתו התקיפה נגד המגיפה, נותר בעמדתו שלא לאפשר לבתי הספר להיפתח מחדש.

באותו הנאום, דוטרטה תקף גם את בית הדין הפלילי הבינלאומי, אחרי שהתובעת היוצאת ביקשה אישור לחקירה מלאה של המלחמה בסמים שמנהלת הפיליפינים. הנשיא הפיליפיני, שביטל את חברותה של המדינה בבית המשפט ב-2018, חזר על סירובו לשתף פעולה עם החקירה שאותה תיאר בתור "בולשיט".

"למה שאגן או אתמודד עם האשמות מול אנשים לבנים, אתם צריכים להיות משוגעים", אמר דוטרטה, שהשיק את מלחמתו בסמים אחרי שניצח בבחירות ב-2016. מאז נהרגו אלפי אנשים, ולפי ארגוני זכויות אדם, חלקם הוצאו להורג. דוטרטה טוען כי אלו שנהרגו התנגדו למעצר.

דובר של בית הדין הפלילי הבינלאומי אמר בתגובה כי "בית המשפט הוא מוסד שיפוטי עצמאי, שלא מגיב על הצהרות פוליטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully