וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: לא נאפשר לארה"ב לפעול משטחנו אחרי הנסיגה מאפגניסטן

ראש הממשלה חאן שלל נוכחות אמריקנית בארצו כדי לפעול במדינה השכנה עם תום הנסיגה, בצל התגברות מתקפות טליבאן נגד הממשל בקאבול. הוא דחק בוושינגטון להביא להסדר פוליטי כדי למנוע מלחמת אזרחים. "תהיה שפיכות דמים אדירה"

ראש ממשלת פקיסטן אימראן חאן שלל אתמול (ראשון) את האפשרות שארצות הברית תפעל משטחה של המדינה לאחר נסיגתה מאפגניסטן, ודחק בה להביא להסדר פוליטי כדי למנוע מלחמת אזרחים.

"הסדר פוליטי באפגניסטן משמעותו סוג של ממשלת קואליציה. ממשלה של טליבאן ושל הצד האחר. אין פתרון אחר", אמר חאן לאתר "אקסיוס". כל הכוחות הזרים אמורים לעזוב את אפגניסטן עד 11 בספטמבר, בהתאם ללוח הזמנים שהציב נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על מנת לסיים את המלחמה הארוכה בהיסטוריה האמריקנית.

מאז ההכרזה של ביידן, טליבאן הגביר את מתקפותיו נגד כוחות הביטחון האפגניים והחשש הוא מנפילת המשטר בחזרה לידי הארגון הקיצוני. נשיא ארצות הברית יארח ביום שישי את נשיא אפגניסטן אשרף גאני כדי לדון בהתדרדרות הביטחונית במדינה, ובמשא ומתן התקוע בין טליבאן לממשל בקאבול.

אימראן חאן, ראש ממשלת פקיסטאן, 21 ביוני 2021. רויטרס
"אם טליבאן יחפש ניצחון כולל, תהיה שפיכות דמים אדירה", חאן/רויטרס

ארצות הברית, תחת הממשל הקודם של דונלד טראמפ, חתמה על הסכם עם טליבאן, שהתחייב מצדו שלא לתקוף כוחות זרים ולנתק את קשריו עם אל-קאעדה, דבר שלא קרה בפועל.

"אם טליבאן יחפש ניצחון כולל, תהיה שפיכות דמים אדירה, ותן לי לספר לך, המדינה שתסבול הכי הרבה אחרי אפגנסטן תהיה פקיסטן", אמר חאן, שהדגיש כי ארצו לא תארח בסיסים אמריקניים בשטחה כדי שיתמכו בכוחות האפגניים. "אין סיכוי שאנחנו נאפשר בסיסים או כל סוג של פעולה משטחה של פקיסטן באפגניסטן. לחלוטין לא. נהיה שותפים לשלום, לא לסכסוך".

פקיסטן אפשרה בחשאי לארצות הברית תקיפות מל"טים בשטחה ומשטחה, אף שבאופן פומבי גינתה זאת. הזעם על הנוכחות האמריקנית במדינה גבר לאחר חיסולו של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן ב-2011 באבוטאבאד.

במהלך הריאיון, שב חאן על קריאתו לארצות הברית לתווך בין פקיסטן לבין הודו כדי לשים קץ למחלוקת על חבל קשמיר. "אם לאמריקנים יש את הנחישות, הרצון, אפשר לפתור זאת", אמר כוכב הקריקט לשעבר. הוא הדגיש כי הוא מתנגד לנשק גרעיני, וכי ארצו מחזיקה בו רק כ"אמצעי הגנה, להגן על עצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully