וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: המפלגות של לה פן ומקרון אכזבו בבחירות האזוריות

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 15:32

הימין הקיצוני השיג תוצאות חלשות מהמצופה בסיבוב הראשון, בין היתר אחרי שכשני שליש מהציבור נשאר בבית. "אם אתם רוצים שינוי, צאו והצביעו", תקפה לה פן, שקיוותה לבסס את מעמדה לקראת הבחירות לנשיאות ב-2022. גם המפלגה של הנשיא קרסה, בעוד שהימין השמרני רשם קאמבק

מארין לה פן לאחר נאום בהנין-בומון, צרפת, 20 ביוני 2021. רויטרס
האשימה את אחוז ההצבעה בעיוות התוצאות. לה פן, אתמול/רויטרס

מפלגת הימין הקיצוני בצרפת רשמה אמש (ראשון) מפלה בבחירות המחוזיות, בתוצאות שעשויות לפגוע בסיכויי מנהיגתה מארין לה פן בבחירות לנשיאות בשנה הבאה. המדגמים בתום הסיבוב הראשון הראו כי גם מפלגתו של הנשיא עמנואל מקרון נחלה כישלון חרוץ, בעוד שמפלגת הימין-מרכז רשמה קאמבק.

מפלגת "האיחוד הלאומי" של לה פן הביעה תסכול משיעור ההצבעה הנמוך אי-פעם - 31.5% בלבד - שנבע מכך שהציבור נהנה מיום ראשון שמשי ויציאה מסגר הקורונה שנמשך חודשים ארוכים. "אין לי אלא להצר על האסון האזרחי הזה, שעיוות מאוד את המציאות האלקטורלית במדינה. אם אתם רוצים שינוי, צאו והצביעו", תקפה לה פן.

מדגם של IPSOS הראה כי מפלגת הימין-מרכז "הרפובליקאים" קיבלה 27.2% מהקולות, ואחריה הימין הקיצוני עם 19.3%, הירוקים, המפלגה הסוציאליסטית ומפלגתו של מקרון, שקיבלה 11.2% בלבד.

הבחירות היו אמורות להיערך כבר לפני שלושה חודשים, אך הן נדחו בשל מגיפת הקורונה. המצביעים בוחרים מועצות חדשות ב-12 המחוזות היבשתיים של צרפת, בקורסיקה ובארבעה מחוזות מעבר לים, וכן ב-96 מחוזות המשנה. יותר מ-15,700 מועמדים התחרו על 4,100 מושבים.

בווידאו: תיעוד של אדם סוטר לנשיא צרפת במהלך סיור בדרום צרפת/מתוך טוויטר

עבור לה פן, הייתה זו ירידה של יותר מ-7% בהשוואה לבחירות המחוזיות הקודמות ב-2015, שהתקיימו אחרי גל הטרור בפריז. הבחירות המחוזיות מהוות טעימה למצב הרוח של המצביעים לקראת הבחירות בשנה הבאה. הסיבוב המכריע יתקיים בראשון הבא.

במחוז הו-דה-פראנס שבצפון המדינה, מפלגת הימין-מרכז רשמה תוצאות טובות מהצפוי בפער גדול מהימין הקיצוני. המועמד המוביל שלה, חבייר ברטרנד, שעשוי להיות המועמד שלה לנשיאות בשנה הבאה, אמר כי מפלגתו הוכיחה שהיא החסם היעיל ביותר נגד הימין הקיצוני.

מפלגתו של מקרון כשלה כצפוי בבחירות הראשונות שלה, בהוכחה נוספת לכישלונה להכות שורש בציבור. דובר המפלגה אמר כי זאת "סטירה בפנים". עם זאת, שיעורי התמיכה האישיים בנשיא נותרו גבוהים בהשוואה לקודמיו בתפקיד.

לה פן, שלפי הסקרים צפויה לסיים במקום הראשון בסיבוב הראשון לנשיאות בשנה הבאה, נהנית מבסיס תומכים המתוסכל מהפשיעה, מהגלובליזציה המאיימת על מקומות העבודה שלו ומהאליטה השלטת שבעיניו מנותקת מהאזרח הפשוט.

המפלגה של לה פן מחפשת ניצחון ראשון

לה פן, שהפסידה למקרון בבחירות ב-2017, השקיעה מאמצים רבים בשנים האחרונות כדי ללטש את תדמית המפלגה, ולנקות ממנה את הסממנים האנטישמיים והגזעניים שאפיינו אותה בשנות הנהגתו של אביה ז'אן מארי. המפלגה מעולם לא ניצחה באף מחוז, ואם היא תצליח לנצח בסיבוב השני היא תוכל לשלוח מסר שלפיו לא ניתן להתעלם ממנה לקראת השנה הבאה.

שני מדגמים הראו כי האיחוד הלאומי הגיע למקום הראשון במחוז פרובאנס-אלפ-קוט ד'אזור, אך בפער קטן מהצפוי על פני מועמד השמרנים רנו מוסלייה, שכרת ברית עם מפלגתו של מקרון. עם זאת, מועמד הירוקים אמר כי הוא נותר במרוץ, במה שיקל על הסיכויים של הימין הקיצוני.

לקראת הסיבוב השני, המפלגות השונות יכרתו בריתות כדי להגדיל את הסיכויים למועמד הבולט במחנה שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully