וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ לפיד יבקר בקרוב באיחוד האמירויות

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 19:55

לוואלה! נודע כי תהיה זו נסיעתו הראשונה של לפיד בתפקידו, במהלכה ייפגש עם מקבילו עבדאללה בן-זאיד. הוא יהיה השר הישראלי הראשון שיבקר באמירויות מאז הסכם השלום, לאחר שנתניהו מנע משרים לבקר במדינה לפני שיבקר בה בעצמו. בלשכת שר החוץ סירבו להתייחס

שר החוץ יאיר לפיד צפוי לבקר בקרוב באיחוד האמירויות הערביות - כך אמרו היום (ראשון) לוואלה! גורמים בכירים בירושלים. לפיד יהיה השר הישראלי הראשון שמבקר באיחוד האמירויות מאז החתימה על הסכם השלום בין הצדדים.

הביקור באיחוד האמירויות צפוי להיות נסיעתו הראשונה של לפיד לחו"ל כשר חוץ. גורמים ישראלים בכירים אמרו כי בביקורו הוא ייפגש עם שר החוץ עבדאללה בן-זאיד. השניים כבר שוחחו בטלפון מאז נכנס לפיד לתפקידו ביום ראשון שעבר.

בלשכת שר החוץ סירבו להתייחס לדברים.

יאיר לפיד בישבת סיעות הקואליציה לקראת ההשבעה , 13 ביוני 2021. ראובן קסטרו
יהיה השר הישראלי הראשון שמבקר באמירויות מאז הסכם השלום. לפיד/ראובן קסטרו

עדיין לא ברור אם לפיד ייפגש עם יורש העצר של אבו דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות הנסיך מוחמד בן-זאיד. אם הדבר יקרה, זו תהיה הפגישה הגלויה הראשונה בין אישיות ישראלית לבין שליט איחוד האמירויות.

במהלך כהונת הממשלה הקודמת, מנע ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו משר החוץ גבי אשכנזי ומשרים בממשלה לבקר באיחוד אמירויות לפני שהוא יבקר שם בעצמו. נתניהו קבע ארבעה ביקורים באיחוד האמירויות, אך אלה נדחו פעם אחר פעם בשל המצב הפוליטי בישראל.

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, עבדאללה בן זאיד אל-נהיאן, בפגישה עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, באבו דאבי, 9 במרץ 2021. רויטרס
שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, עבדאללה בן זאיד אל-נהיאן, בפגישה עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, באבו דאבי, 9 במרץ 2021/רויטרס

ערב הבחירות האחרונות, ניסה ראש המוסד לשעבר יוסי כהן לארגן לנתניהו ביקור באבו דאבי. נתניהו כבר עמד לצאת לדרך, אלא שערב קודם לכן בוטל ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית בעקבות ויכוח על סידורי האבטחה. הירדנים בתגובה לא אפשרו לנתניהו להגיע לרבת עמון כדי לטוס משם לאבו דאבי - והוא נאלץ לבטל את הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully