וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרות התחבאו בביתו של הגבר שנורה בדיר אל-אסד: "היו מבוהלות והתקשו לדבר"

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 7:30

שלושה שוטרים נפצעו קל ותושב הכפר בן ה-43 נפצע קשה מירי, במהומה שהפרצה לאחר דיווח על ירי בחתונה במקום. ניידות משטרה הוצתו והשוטרות הסתתרו באחד הבתים: "נכנסתי לבית ולקחתי אותן למכונית שלי. הן היו מפוחדות ובכו. לא יכלו לדבר". השר בר-לב: "התושבים ראויים לשבח"

עימותים פרצו היום (שבת) בין תושבי דיר אל-אסד שבגליל לבין שוטרי מג"ב, במהלכם תושב המקום בן 43 נפצע באורח קשה מירי, ושלושה שוטרים נפצעו באורח קל. עוד במהומות, שתי ניידות משטרה הוצתו, וכן תושבי היישוב סייעו לשוטרות כשחילצו אותן והסתירו אותן בבתיהם. עמאר אסדי, עיתונאי מקומי, סיפר כי פגש בשוטרות "המבוהלות", כשהתחבאו בביתו של התושב שנורה.

לדברי אסדי: "כשבאתי היה בלאגן רציני. להערכתי במקום היו שמונה שוטרים, בהם ארבעה שוטרי ושוטרות מג"ב. השוטרות התחבאו בבית סמוך. הן היו מבוהלות מאוד. נכנסתי לבית, ולקחתי אותן למכונית שלי, והסעתי אותן עד למקום שבו היתה משטרה. לדעתי היתה טעות בשיקול הדעת של קצין המשטרה במקום. האירוע לא היה אמור להיגמר בצורה הזאת".

השוטרים הגיעו למקום לאחר שדווח על חשד לירי במהלך חגיגות חתונה, ולפי אסדי,בן ה-43 שנפגע מירי הוא אף דודו של החתן. צוות מד"א פינה אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא מורדם ומונשם, שם ייצבו אותו. עוד נאמר כי הפצוע לכאורה ניסה להרחיק מהאירוע צעירים שהגיעו להתעמת עם השוטרים.

בווידאו: מהומות בדיר אל-אסד שבגליל/מערכת וואלה! NEWS

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב שיבח את התנהלות תושבי המקום שהגנו על השוטרות: "אין שום הצדקה לאלימות מכל סוג שראינו היום. בוודאי לא לירי אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים. תושבי דיר אל-אסד שהגנו על השוטרות שהותקפו בשטח וחילצו אותן, ראויים לשבח ולציון. אני קורא לשמירה על השקט ולהרגעת הרוחות".

"אירועי השבת בדיר אל-אסד קשים ביותר. אני נמצא בקשר רציף עם מפכ"ל המשטרה ושאר הגורמים, ומקבל עדכונים שוטפים על הנעשה במהלך האירוע ואחריו", בר-לב אמר וציין כי הוא ביקש מהמפכ"ל קובי שבתאי לערוך תחקיר מהיר ולהגיש את מסקנותיו בתוך 24 שעות. הוא עוד הנחה את מח"ש לקיים חקירה עצמאית.

מהומות בכפר דיר אל-אסד. ., אתר רשמי
"אנחנו נלחמים בתופעת הנשק הלא חוקי", ניידת שהוצתה בדיר אל-אסד, היום/אתר רשמי, .

סנ"צ יקי אוחנה, מפקד תחנת המשטרה מג'ד אלכרום, אמר על המהומות: "אנחנו מבינים שקבוצה מאוד גדולה של פורעי חוק תוקפים שם את השוטרים, ומונעים מהם להיכנס למקום שבתוכו מתבצעת ככל הנראה עבירה. אין מצב כזה שזה יקרה במדינת ישראל, לא בדיר אל-אסד, לא בכפר סבא ולא בבענה". אוחנה המשיך והזהיר כי "אנחנו נבוא חשבון עם כל אותם פורעי חוק, כל אותם אלו שברחו ומסתתרים כרגע - אנחנו נגיע אליהם ביום ובלילה. עד שלא נסיים את המעצרים של כל אחד מהם ולמצות את הדין, נמשיך להפעיל כוחות".

מהומות בכפר דיר אל-אסד. ., אתר רשמי
שוטר מג"ב שנפצע במהומות/אתר רשמי, .
ניידת מג"ב שהוצתה בזירת העימותים בין תושבים לשוטרים בדיר אל-אסד, 19 ביוני 2021. דוברות משטרת ישראל
ניידת שרופה בדיר אל-אסד/דוברות משטרת ישראל

מנגד, תושבי המקום טוענים כי לא בוצע ירי בחתונה, בהם מחמד נעים עמר, חבר מליאת המועצה בדיר אל-אסד ודוד של החתן עמר אמר לוואלה! כי בחתונה השתתפו כ-1,500 חוגגים, כשלקראת סוף האירוע אנשי מג"ב הגיעו לכיוון הכניסה למתחם בו התקיימה החתונה: "אמרנו להם שאנחנו לא שמענו ירי, ושאנחנו מתנגדים לתופעה הזאת, ושגם אם אכן היה ירי, כפי שהם טענו, שיטפלו בכך על ידי שיאספו צילומים ממצלמות אבטחה".

עמר ציין כי אז נוצרה התקהלות של "סקרנים", ולטענתו בשלב זה אחד השוטרים החל לזרוק רימוני הלם, שוטר נוסף שלף אקדח, ואחר אחר ירה ברובה M-16. "מהירי נפצע קרוב משפחה שלי ושל החתן. צריך להבין שאנחנו נלחמים בתופעת הנשק הלא חוקי ובירי באירועים, אנחנו רוצים שהמשטרה תיאבק בתופעות האלו, אבל שתעשה את זה בדרך חכמה ואחר כך שיענישו את מי שמגיע לו להיענש".

יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות בישראל, עו"ד מודר יונס, אמר כי "המשטרה פשוט לא נהגה באיפוק, נכנסה לתוך חתונה והתוצאה היא מאד קשה - ההרגשה היא שהיד קלה על ההדק. לא יכול להיות מצב שמשטרה מנוסה תיכנס לאירוע ושזו תהיה התוצאה". יונס ציין כי נשמעו גם עדויות אחרות, לפיהן כלל לא בוצע ירי בחתונה, אך הוסיף כי גם אם בוצע, מדבר בדבר פסול ואין להסכים איתו. עם זאת, לא זו צריכה להיות התוצאה: אדם מאושפז במצב קשה בבית חולים כתוצאה מירי. "כל עזרה שתדרוש דיר אל אסד - אנחנו כמובן איתם. אנחנו מאד מקווים שהעניינים יסתיימו בשלום", סיכם.

מליאת המועצה המקומית דיר אל אסד קיימה בעקבות האירוע ישיבת חירום, אליו הגיע גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה. מן המועצה נמסר כי "המועצה מגנה כל אלימות משני הצדדים המועצה רואה בשימוש בנשק חם כנגד אזרחים חפים מפשע, כניסה לחתונה בה משתתפים 1,500 איש עם נשק חם ויריות שלא לצורך - חציית קו אדום, במקום לשמור על האזרחים ולא לפגוע בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully