וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית ביטלה את הסכם החיסונים עם ישראל: "המנות אינן תקינות"

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 19.6.2021 / 8:39

רה"מ הפלסטיני הסביר כי בדיקת החיסונים שהועברו העלתה שאינם עומדים בתקן. הוא הנחה את שרת הבריאות לבטל את ההסכם ולהחזיר לישראל את מאה אלף המנות שנשלחו. הרשות ספגה ביקורת על ההסכם, שכלל קבלת מיליון מנות של פייזר שתוקפן יפוג בקרוב בתמורה למנות חדשות בהמשך השנה

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה הורה הערב (שישי) לבטל את הסכם החיסונים עם ישראל. במסיבת עיתונאים משותפת עם שרת הבריאות מאי אל-קאילה, אמר כי המנות שהועברו נבדקו והתברר שאינן עומדות בתקן, והנחה להחזיר את הכמות שכבר הגיעה חזרה לישראל.

הצעד מגיע אחרי שהרשות הפלסטינית ספגה ביקורת קשה ברשתות החברתיות על תנאי ההסכם. במסגרת הסיכום, ישראל הייתה אמורה להעביר לגדה המערבית כמיליון חיסוני קורונה של פייזר שתוקפם יפוג בקרוב, ולקבל בתמורה כמות זהה של מנות חיסון חדשות בספטמבר ואוקטובר, על חשבון המשלוח שמיועד לרשות. הגולשים האשימו את הרשות בלקיחת עודפי החיסונים של הישראלים, תוך שהיא משלמת עבורם מחיר של מנות חדשות.

החיסונים פגי התוקף שהועברו לפלסטינים מישראל, 18 ביוני 2021. צילום מסך, צילום מסך
תמונה של החיסונים שהגיעו, שהופצה ברשתות החברתיות/צילום מסך, צילום מסך

במסיבת העיתונאים שבאה בהמשך הבהיר דובר הממשלה אבראהים מלחם כי הממשלה מסרבת לקבל חיסונים שתוקפם עומד לפוג בקרוב, ושרת הבריאות אמרה כי צוותים של משרד הבריאות בדקו את החיסונים והם אינם עומדים בתקן.

לפי גורמים המעורים בפרטי העסקה, מהלך העברת החיסונים אושר עקרונית בעבר על ידי ראש הממשלה לשעבר נתניהו, אבל ביצוע המהלך התעכב. הגורמים הוסיפו כי בשלב זה יועברו חיסונים לרשות הפלסטינית בגדה המערבית בלבד, ולא לרצועת עזה. אולם השרה אל-קאילה טענה כי הרשות דחתה את התנאי שהציבה ישראל, והוסיפה שאם לא יועברו החיסונים לעזה - הרשות כלל לא מעוניינת בהם. לדבריה, היום ישראל חזרה בה מהדרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully