וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הירי לדירתו הקודמת: מטען התפוצץ בביתו החדש של עיתונאי קבוצת ידיעות

עודכן לאחרונה: 18.6.2021 / 15:32

אלמונים הניחו הלילה מטען רב עוצמה בבית בו היה אמור להתגורר חסן שעלאן בבאקה אל-גרבייה, אליו החליט לעבור לאחר שלפני כשבועיים נורו יריות לעבר ביתו בטייבה. הוא סיפר כי באותה שעה היו אמורים בני המשפחה להעביר חפצים לבית. "התעכבנו כי הילדים רצו לאכול פיצה"

מטען חבלה התפוצץ הלילה (שישי) בביתו של עיתונאי קבוצת "ידיעות", חסן שעלאן, בבאקה אל-גרבייה. נזק רב נגרם למקום, והמשטרה פתחה בחקירת המקרה. הבית בו התפוצץ המטען הוא ביתו החדש של שעלאן, אליו היה אמור לעבור בעקבות החלטתו לעזוב את ביתו הקודם בטייבה, לאחר שנורה לעברו צרור יריות לפני כשבועיים.

שני גברים רעולי פנים הגיעו רכובים על אופנוע לאזור הבית בסביבות השעה 23:30, קפצו מעל גדר והסתובבו דקות ארוכות סביבו. לאחר מכן עלו לקומה השנייה, שבנייתה טרם הסתיימה, הניחו שם את המטען ונמלטו.

נזק כבד מפיצוץ מטען חבלה שהונח בביתו של הכתב חסן שעלאן/מערכת וואלה!

שעלאן אמר היום לוואלה! :"אין לי אויבים, אין לי סכסוכים. אנחנו לא יודעים מי רוצה ומה הוא רוצה". הבית עדיין לא מאוייש תוך שהמשפחה מכשירה אותו למגוריה ועל פי התכנית היתה אמורה לעבור אליו בימים הקרובים. לדברי שעלאן, בני המשפחה היו אמורים להיות אותה שעה בבית להעביר אליו חפצים והתעכבו כי הילדים רצו לאכול פיצה. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום, יחד עם חבלנים וחוקרי מז"פ שנשארו לכל אורך הלילה עד שעזבו בשעות הבוקר.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב שוחח עם שעלאן בעקבות האירוע. "אמרתי לו שמשטרת ישראל מתייחסת לאיומים עליו במלוא כובד הראש ושלא אניח לאלימות נגד עיתונאים להתרחש במשמרת שלי ללא תגובה".

נזק כבד בדירתו של כתב ynet חסן שעלאן בבקה אל גרבייה. 18 ביוני 2021. ללא, מערכת וואלה!
הנזק שנגרם לדירה, הלילה/מערכת וואלה!, ללא
חסן שעלאן כתב ווינט שירו על ביתו בטייבה, 3 ביוני 2021. ללא, אתר רשמי
"לא יודע מה רוצים או מי רוצים". שעלאן/אתר רשמי, ללא

לפני כשבועיים, פתחה המשטרה בחקירה בניסיון לבדוק אם הירי לביתו בטייבה היה ניסיון לפגיעה מכוונת.

יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי אמר: "אנו מזועזעים מהירי על ביתו של כתב ynet חסן שעלאן. מדובר בחצייה של קו אדום ועליית מדרגה באלימות שמופנית כלפי עיתונאים בישראל".

לדבריו, "אנו רואים בכך לא רק פגיעה בחסן ומשפחתו, אלא ניסיון להלך אימים על עיתונאים ולפגוע ביכולתם לשרת את הציבור ולדווח על המתרחש בתוך החברה הערבית ובכלל. אנו דורשים ממשטרת ישראל לנקוט את כל האמצעים כדי להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם היורים".

מארגון העיתונאים נמסר כי "הטלת אימה ופגיעה בעיתונאים הן חציית קו אדום ופגיעה קשה באינטרס הציבורי. אנחנו קוראים למשטרה למצות את החקירה ולתפוס בהקדם את החשודים, ועומדים לצידו של עמיתנו חסן שעלאן בכל דבר ועניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully