וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלימודי גמרא באולפנה לסיום קורס טיס: הנווטת הדתייה של חיל האוויר

עודכן לאחרונה: 18.6.2021 / 6:10

היא בחורה דתייה שמקפידה ללבוש חצאית. למדה תושב"ע, גמרא ותלמוד באולפנה ובמדרשה. סבא שלה נרצח בפיגוע לפני 4 שנים, והיה לה ברור שהיא תתגייס לצה"ל. היא בכלל רצתה להיות מדריכת סימולטורים, אך השבוע תסיים קורס טיס כנווטת תובלה כבדה. "אני בטוחה שסבא שמח וגאה בי"

סגן מ' בת ה-21 צפויה לסיים השבוע את קורס הטיס שלאחריו תתמנה לנווטת תובלה כבדה בחיל האוויר. מ' גדלה במשפחה בת שש נפשות ביישוב צור יגאל. בראיון לוואלה! סיפרה מ' כי "קורס טיס לא היה חלום שלי. לא משהו שחשבתי עליו יותר מדי לפני. רציתי להיות מדריכת סימולטור בחיל האוויר" העידה מ' על עצמה. עוד הוסיפה כי לאחר שהחלה מיונים להדרכת סימולטורים, הגיע אליה זימון למיון קורס טיס. "החלטתי לנסות - וכשהתקדמתי בשלבים התחלתי לחשוב, לשאול ולשמוע על קורס טיס. ככה זה התחיל", סיפרה. מ' אמרה כי היא החליטה שזו הזדמנות לעשות משהו משמעותי ומאתגר עבור עצמה, וכן לתת מעצמה כמה שיותר. "רציתי לעשות דברים שלא חשבתי שאני אעשה אף פעם", סיפרה.

מ' גדלה והתחנכה בבית דתי, למדה בבית ספר דתי, ובהתאם - היא מקפידה על לבוש צנוע. בכיתה ז' עברה ללמוד ב'אולפנית' תוך כדי שהרחיבה את הלימוד במקצועות התורה שבעל פה, ספרות וכימיה. לאחר מכן עברה ללמוד גמרא ותלמוד במדרשה בירוחם. לאורך השנים שילבה שחייה, ריקודים וטניס לאחר שעות בית הספר, וכן הדריכה בתנועות הנוער "כנפיים של קרמבו" ובני עקיבא.

נווטת התובלה. דובר צה"ל
"רציתי לעשות דברים שלא חשבתי שאני אעשה אף פעם״. מ', הנווטת הדתייה/דובר צה"ל

מ' העידה על עצמה כי תמיד היה לה ברור שתתגייס לצה"ל: "אני בחורה דתייה, ובאופן כללי זה חלק מהערכים והיום-יום שלי. ברור שזה מלווה וקשור לשירות שלי ולדרך בה אני רואה לנכון לעשות את הדברים". על ההחלטה לצאת לקורס טיס על אף המורכבויות והאתגרים שיכולים ללוות כל נער ונערה אמרה "זו החלטה שלי עם עצמי. לא היה לי ספק שאני אתגייס אף פעם".

על התפקיד הספציפי אליו היא נכנסת מיד עם סיום קורס הטיס, סיפרה מ' כי "הייתה התייעצות עם המשפחה והחברים, אבל לא במקום של שאלת רב. המשפחה שלי מאוד תומכת. אחותי שירתה בצבא כקצינת חינוך. ביישוב שלי זה פתוח - וכך גם במשפחה שלי, בסביבה שלי, בבית הספר וגם במדרשה בה למדתי. המדרשה מלווה אותי עד עכשיו. בסוף יש לי מורה מהמדרשה שמגיע ללמוד איתי בצבא. ישבתי איתו, אישרו לי במסגרת הצבאית ללמוד שעה גמרא".

טקס סיום קורס טיס בבסיס חיל האויר בחצרים. בצילום, מטוס תובלה מדגם הרקולס ממריא בעזרת רקטות.
2011-06-30. לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
לא חלמה על קורס טיס, אך השבוע תסיים אותו כנווטת. מטוס תובלה מדגם הרקולס/מערכת וואלה! NEWS, לע"מ

בחורה דתייה בקורס טיס מרגישה יוצאת דופן?

"יש פה רוב גדול של גברים. זה משלב מורכבות וצריך למצוא את המקום בקבוצה. עד היום אני בטוחה ומרגישה חלק. אין שאלה בכלל אם יש הבדל ביני לבין מישהו אחר בקורס. אני לגמרי חלק. במקום שלי. זה משלב אתגרים. כדתייה למדתי באולפנית ומדרשה רק עם בנות, ועכשיו זו סביבה אחרת שיצא לי לפגוש אותה. זה בעיקר נתן לי הרבה חברים טובים. זה מפגיש אותך עם הרבה תרבויות ללמוד לחיות בשילוב עם אנשים שהם קצת שונים ממך בכל מיני מובנים. שבתות בצבא עם אווירת שבת. שבת שלנו עם הדברים שלנו"

איפה זה מתנגש? איפה זה מאתגר?

"אני לא חושבת שיש דברים בקורס מאתגרים.. שמתנגשים.. אתה בסוף צריך לנהל את השבת שלך. בבית שלך אתה רגיל שהשבת נראית איקס ובסוף אתה מגיע למקום שרוב האנשים לא שומרי שבת או מתנהלים אחרת ממני ואני צריכה למצוא את המקום שלי. בקורס שלי אנחנו עושים ארוחה נחמדה. יש פה בית כנסת שנותן הרגשה. בשבתות זה למצוא איך אתה עושה את את השבת שלך. למרות שפה השבת של כל אחד נראית אחרת. הצבא נותן לך החל מהגיבוש להתפלל, אם אני רוצה ללכת עם חצאית, שום דבר מהדברים הדתיים לא מגבילים אותך פה, ואם מישהו לא הכיר את המנהג שלך - לגמרי יש מקום לבוא ולהגיד. לא יצא לי להיתקל במשהו שלא קיבל מענה".

אין שאלות בכלל על 'מה אני צריכה את הקורס הקשה הזה'?

"חברים וחברות משתחררים... אני מאוד אוהבת אנשים והיה לא קל להיפרד מחלק מהם. אתה תוהה ויש שאלות. היו נקודות שהיה קושי פיזי ומנטאלי, למשל להיפרד מחברים טובים שהולכים הביתה אחרי ועדות. זה היה קושי רגעי".

מה היה הרגע הקשה ביותר? הכי מאתגר?

"יכול להיות ששלב הצ'קים (שלב הטיסות), להיות במבחן הרבה זמן. זה חודש שלם מאוד אינטנסיבי גם מבחינה פיזית וגם מנטאלית. פעם ראשונה שאתה פוגש את הוועדות. להיפרד מחברים. זה היה השלב המאתגר. חשיפה ראשונה לעולם הזה. תקופה מאתגרת".

מסיימי קורס טיס 182 בסימן ׳מבצע אופרה׳ של חיל-האוויר. דובר צה"ל
"אישרו לי ללמוד גמרא פעם בשבוע עם מורה מהמדרשה". מסיימי קורס טיס 182/דובר צה"ל

סבא שלך נרצח בפיגוע דקירה לפני ארבע שנים.

"כשהייתי במדרשה, הוא נהרג בפיגוע בכפר קאסם. היה לנו קשר קרוב. בעיקר אני מרגישה שהוא כן מלווה אותי. אין לי ספק שהוא היה גאה בי ושהוא שמח שטוב לי. אני מתחילה לתרום ולתת מעצמי הרבה ולשים את עצמי בקצה, לאתגר את עצמי והוא היה שמח על כך. אומנם הוא לא היה בחיים כשהתחלתי את המיונים, אך אני בטוחה שהוא היה גאה בי".

את מסיימת את הקורס כנווטת תובלה כבדה ותטוסי על מטוסי הרקולס ואחרים.

"בסוף מה שמשנה זה מה שבקצה. איך מתנהל הקוקפיט ואיך מתבצעת העבודה. בין אם מדובר בסנכרון בצוות בתובלה כבדה או במערכים שטסים בהם יותר מאדם אחד. זה לא משנה אם זה בן או בת. לא משנה מי מבצע את זה. זה מה שחשוב לעשות".

מה המסר שלך לבנות שמתלבטות? מהססות?

"אני התגייסתי ואמרתי נראה, ננסה, נעשה הכי טוב שאני יכולה. בסוף, מפקדי בית הספר לטיסה ידעו להחליט האם אני מתאימה או לא מתאימה. משלב לשלב הופתעתי. בתחילת הדרך זה לא היה לי טבעי ולפני שלוש שנים לא חשבתי שזה מה שיהיה בסוף. עד שאתה לא מנסה - אתה לא יכול לדעת עד איפה אתה יכול לקחת את עצמך ואיזה אתגרים אתה יכול לצלוח. בעיקר שווה לנסות. על הפעולה המבצעית הראשונה? רגע. אנחנו מתחילים להיחשף ולהתקדם. יש עוד הכשרה ודברים לעבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully