וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 שנות מאסר לגבר מהצפון שרצח את אשתו בדקירת סכין בלבה

17.6.2021 / 20:50

יאסין יאסין, תושב ג'דיידה-מכר בן 50, דקר את אשתו אמינה, בת 40 במותה, בזמן שחמשת ילדיהם שהו בבית. שופטי המחוזי בחיפה לא קיבלו את טענתו כי היא נדקרה בטעות מסכין שהייתה בידו בעת שהתאמן בזריקת סכינים. יאסין מתכוון לערער לעליון

הרכב שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) פה אחד עונש של 22 שנות מאסר על יאסין יאסין, תושב ג'דיידה-מכר בגליל המערבי בן 50, לאחר שלפני שלושה חדשים הרשיע אותו ברצח בכוונה תחילה של אשתו אמינה, בת 40 במותה, אם חמשת ילדיהם. הפרקליטות ביקשה מאסר עולם. הם הורו גם כי ישלם פיצוי של 258 אלף שקלים. בנוסף פסקו לו עונשי מאסר על תנאי.

במשפט יאסין טען כי מדובר בתאונה ולא במעשה יזום מצדו. השופט שמואל מנדלבום והשופטת גלית ציגלר קיבלו את עמדת התובעת עו"ד ענבל ברנסון מפרקליטות מחוז חיפה והכריעו כנגד אב בית הדין השופט יחיאל ליפשיץ אשר האמין לגרסתו של יאסין ונותר בדעת מיעוט כי היה אדיש לתוצאות מעשיו ולא הוכחה כוונתו להרוג את אשתו המנוחה בעת שדקר אותה. עו"ד פארס בריק, המייצג את יאסין מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר לוואלה! כי הוא מתכוון לערער על הכרעת הדין לבית המשפט העליון.

יאסין יאסין שעליו נגזרו 22 שנות מאסר בשל רצח אשתו אמינה. יואב איתיאל
יאסין יאסין בעת גזר דינו/יואב איתיאל
גז"ד | יאסין יאסין בגין רצח אשתו אמינה, המחוזי, חיפה. שלומי גבאי
אחיה וגיסה של אמינה המנוחה וקרובות משפחתה/שלומי גבאי

האירוע הטראגי אירע ביום שבת, 17 באוגוסט 2019 בצהריים, בביתם של אמינה ויאסין יאסין, כשהילדים בבית, ישנים. יאסין נהג להחזיק בחדר השינה שלו סכינים בגדלים שונים והיה מתאמן בזריקת סכינים אל עבר שידת עץ שהייתה בחדר השינה. לגרסתו הוא התעורר משנתו כשעתיים לפני אירוע הדקירה, עישן באמצעות "באנג" סם מסוג "נייס גאי", פעם או פעמיים, והחל להתאמן בחדרו, כ-40 דקות לפני שהתעוררה אשתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גז"ד | יאסין יאסין בגין רצח אשתו אמינה, המחוזי, חיפה. שלומי גבאי
קרובות משפחתה של הנרצחת אמינה/שלומי גבאי

יאסין אינו מכחיש שדקר את אשתו אמינה דקירה אחת בסכין מטבח גדולה וגרם למותה. ככל העולה מהכרעת הדין, היא נכנסה לחדר השינה בעת שהוא התאמן שם כהרגלו בהשלכת הסכינים, התפתח ביניהם ויכוח שאפיין את מערכת היחסים ביניהם, אלא שהפעם, במהלכו הוא אחז בסכין בעלת הלהב באורך של כ-25 ס"מ, ודקר אותה באמצעותה דקירה עמוקה בבית החזה בכוונה לגרום למותה.

לטענתו, הטלפון הנייד שלה צלצל בחדר השינה והוא לקח אותו וביקש לשבור אותו, התפתח בינו לבינה עימות במהלכו שניהם תפסו כל אחד את אותו מכשיר נייד ותוך כדי הניסיונות שלו ושלה למשוך את הטלפון הנייד זה מידו של זו, היא נדקרה בטעות מהסכין שאחז בידו.

בווידאו: 22 שנות מאסר לתושב ג'דיידה-מכר שרצח את אשתו/צילום: שלומי גבאי

לאחר הדקירה הקטלנית, היא הלכה מספר צעדים, צעקה לילדיה אשר ישנו באותה העת והתמוטטה במסדרון בסמוך לחדר האמבטיה בבית. שניים מהילדים אשר התעוררו מהצעקות, הבחינו באמם שרועה על הרצפה ומדממת, הזעיקו את המשטרה וכן את סבם וסבתם, הוריו של אביהם. לשאלת אחד מהילדים למה עשה זאת? ענה האבא: "חלאס, הרגתי אותה". הוא נעצר בזירה על ידי שוטרי עכו שהגיעו לבית והוא עצור מאחורי סורג ובריח מאז. כבר בדיון הראשון בבית המשפט אביו התנצל בפני משפחת פרחאת, משפחתה של האישה, וגינה את "הרצח המתועב והפשע הפחדני". החקירה התנהלה ביחידה המרכזית של מחוז חוף. אמינה המנוחה נקברה בכפר הולדתה מג'ד אל כרום. קרובי המשפחה מגדלים את הילדים שנותרו יתומים מאמא ועם אבא בבית הסוהר.

קרוביה של אמינה סבורים כי גזר הדין מקל עם הבעל שרצח אותה. "בניכוי המעצר נותרו 20 שנה לבן אדם שהרג אישה שאיבדה את החיים שלה", אמר בתום הדיון עלי חטיב, גיסה של המנוחה, בעלה של אחותה. "היא לעולם לא תראה את בניה ואת ילדיה. לא יבקרו אותה. הוא חי, נושם, אוכל, שותה, מבקרים אותו וההרוגה הפסידה את כל זה", טען. לדברי אחיה מוחמד פרחאת: "בטח שאנחנו לא מרוצים ואנחנו פנינו לפרקליטות וחושבים על מה עושים בהמשך".

ע"פ נתוני אמאן, המרכז למאבק באלימות בחברה הערבית, ב-2019 נרצחו 11 נשים ערביות בישראל. ב-2020 נרצחו 17. במחצית השנה הראשונה של 2021 נרצחו כבר 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully