וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט נגד פיצול סמכות היועמ"ש: "בעבר הוחלט שלא נכון להפריד תפקידים כפולים"

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 21:10

באירוע באוניברסיטת בר אילן, רמז היועמ"ש על התנגדותו ליוזמה שמקדם שר המשפטים סער. "ועדת טירקל עמדה בפני ההחלטה לפצל את שני כובעי הפצ"ר והחליטה דווקא לחזק אותו. מי שחושב שיש לזה הקשר לעניינים אחרים אקטואליים - לא בהכרח טועה", אמר

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, רמז היום (חמישי) כי אינו חושב שצריך לפצל את תפקיד היועמ"ש, יוזמה אותה מקדם שר המשפטים גדעון סער. באירוע להשקת ספרו של הפרקליט הצבאי הראשי (פצ"ר) לשעבר מנחם פינקלשטיין באוניברסיטת בר אילן, התייחס לשני כובעיו של הפצ"ר, המייעץ לדרג הצבאי כיצד לנהוג מבחינה משפטית צבאית מצד אחד ואוכף את החוק מצד שני - והזכיר שבעבר הוחלט שלא לפצל את התפקיד בשל ניגוד העניינים המובנה.

"ועדת הבדיקה בראשות השופט טירקל (לבדיקת אירועי המשט הטורקי לעזה ב-2010 - י"פ), עמדה בפני השאלה אם נכון לפצל את כובעי הפצ"ר והחליטה שזה לא נכון לפצל את כובעי הפצ"ר", אמר מנדלבליט. "היא דווקא קבעה רעיונות וכללים איך לחזק את מעמד הפצ"ר בעל הכובע הכפול, דווקא בעל הכובע הכפול כמי שעומד בראש מערכת המשפט הצבאית. מי שחושב שיש לזה הקשר לעניינים אחרים אקטואליים - לא בהכרח טועה".

אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי בהשקת ספרו של הפצ"ר לשעבר והשופט מנחם פינלשטיין, אוני' בר אילן
17.06.21. ראובן קסטרו
מנדלבליט ואשכנזי בהשקת ספרו של הפצ"ר לשעבר והשופט מנחם פינלשטיין, היום/ראובן קסטרו
מנדלבליט נגד פיצול סמכות היועמ"ש: "בעבר הוחלט שלא נכון להפריד תפקידים כפולים"/מערכת וואלה!

היוזמה של פיצול תפקיד היועמ"ש יצרה מחלוקת במהלך הקמת ממשלת בנט-לפיד, כשסער הציג אותה בין דרישות מפלגתו, ונתקל בהתנגדות מצד מפלגות המרכז-שמאל. מנדלבליט התייחס בנאומו לקביעה המשפטית של הפצ"ר פינקלשטיין בדבר הכלת דיני העימות המזוין על פעולות צה"ל כנגד ארגוני הטרור הפלסטינים. לדבריו, הקביעה גזרה משמעויות גם בהיבט האופרטיבי של הכלים העומדים לרשות הצבא לשם מיגור איום הטרור, וגם בהיבט של אכיפת הדין, בכל הקשור למדיניות הבדיקה והחקירה של מקרי מוות שאירעו במהלך הפעילות המבצעית.

"זוהי דוגמה מובהקת לממשק שמתקיים בין שני "כובעיו" של הפצ"ר, כיועץ המשפטי של רשויות הצבא, מחד, וכאוכף הדין במקרה של הפרת החוק, מאידך", הסביר מנדלבליט. "היו כאלה שטענו כי מדובר בניגוד עניינים, שיש בו כדי להצדיק את פיצול כובעיו של הפצ"ר. פכו (פינקלשטיין) סבר, לעומת זאת, כי ההיפך הוא הנכון, וכי הממשק המתואר דווקא תומך באיחוד כובעיו של הפצ"ר. גם אני עדיין חושב כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully