וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על איחוד המשפחות: "הקואליציה ויתרה על העניין הלאומי ואנחנו נחפה עליה?"

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 19:12

לוואלה! נודע שראש האופוזיציה שוחח עם חברי הליכוד על הקושי של הקואליציה לקידום החוק: "הם מתלוננים על ביטחון ישראל? שלא יקימו ממשלה עם רע"ם". בסיעה טרם החליטו אם לתמוך או להתנגד, ואקוניס ציין כי ביוני שעבר הם הצביעו בעד: "אם נצביע נגד - הציבור לא ישכח לנו"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) בישיבה סגורה של הליכוד לסערה סביב הקושי של קואליציית בנט-לפיד לקדם את הארכת חוק איחוד משפחות - כך נודע לוואלה!. "הם ויתרו על העניין הלאומי והממלכתי ואנחנו אמורים לחפות על זה?", תקף בישיבה.

לדבריו, "לקואליציה הזאת יש סדקים רציניים מאד. אנחנו עומדים בפני אחד מהם מידית. הם הקימו ממשלת שעטנז, הקימו עם רע"ם קואליציה ועכשיו הם אומרים 'חלצו אותנו מהקואליציה הזאת'. סליחה? מה זה הדבר הזה? הם באים להתלונן על ביטחון ישראל? שלא יקימו ממשלה עם רע"ם".

עם זאת, סיעת הליכוד טרם קיבלה החלטה האם תתמוך או תתנגד לקידום החוק, ובמהלך הישיבה, חברי הכנסת במפלגה השמיעו קולות מנוגדים - חלקם אמרו כי יש "לנהוג כמו אופוזיציה", ואחרים טענו כי יהיה זה נזק לליכוד יותר מנזק לממשלה החדשה שקמה השבוע. "לא קיבלנו החלטה, והמסר הוא 'בתחבולות עשה לך מלחמה'. אנחנו צריכים לטכס עצה, אבל אני מבקש משמעת ברזל בנוכחות של חברי הכנסת", סיכם נתניהו.

יו"ר האופוזיציה, בנמימין נתניהו במהלך ישיבת סיעות המחנה הלאומי בכנסת 14 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"בתחבולות עשה לך מלחמה", נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

דבריו של נתניהו הגיעו ברקע פעילות הקואליציה להאריך בשנה נוספת את הוראת השעה, המאפשרת למדינה למנוע מפלסטינים שנישאו לישראלים להתגורר עמם בתחומי המדינה - בעודה צפויה להתקל בהתנגדות מצד רע"ם.

ח"כ שלמה קרעי אמר בדיון כי אם הליכוד יצביע נגד "זה יחזור אלינו כבומרנג", וכי "ייתכן ומדובר בכלל בתרגיל שהם עושים לנו". ח"כ דודי אמסלם טען כי מדובר ב"אירוע דרמטי" שלדבריו "לא יעבור ככה, זה אירוע שישאיר חותמת ציבורית, צריך לחשוב טוב-טוב מה עושים".

ח"כ אופיר אקוניס הוסיף: "בחודש יוני (2020) כל היושבים בחדר הזאת הצביעו בעד החוק הזה, זה לא אומר שאי אפשר לשנות עמדות, אבל זה חוק דרמטי". הוא טען כי אם יצביעו נגד החוק "הציבור לא ישכח לנו", ויהיה מדובר בנזק פוליטי. אקוניס עוד ציין כי שרת הפנים איילת שקד, שאמרה כי תביא את החוק להצבעה בשבוע הבא כדי להעמיד את האופוזיציה במבחן, היא "חוצפנית גדולה". ח"כ חיים כץ אמר: "אם אנחנו רוצים לחזור לקואליציה, אנחנו צריכים להתנהג כמו אופוזיציה".

אופיר אקוניס מגיע לכינוס סיעת הליכוד במצודת זאב, תל אביב 17.06.21. ראובן קסטרו
"ביוני כל היושבים בחדר הזאת הצביעו בעד החוק", אקוניס מגיע לישיבה, היום/ראובן קסטרו

במקביל, שר הביטחון בני גנץ פנה היום לנתניהו, בבקשה לפעול להעברת הארכת חוק איחוד המשפחות, באומרו כי "יש לשים את השיקול הביטחוני מעל לכל שיקול פוליטי". גנץ הדגיש כי מדובר בחוק "הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופיה היהודי והדמוקרטי", ולשם כך הוא מצפה מהאופוזיציה "לפעול באחריות" להעברתו. הוא עוד ציין כי "גם ברגעים קשים פוליטית שמנו את ישראל לפני הכל".

גנץ בנוסף הנחה את יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג לפעול מול יו"ר הקואליציה עידית סילמן, שתוודא כי בקרב המפלגות הציוניות יהיה רוב להעברת החוק.

הקואליציה מתקשה להשיג רוב למהלך, לאור העובדה כי סיעת רע"ם בראשות מנסור עבאס כאמור לא צפויה לתמוך בו. בנוסף לכך, הוועדה שאמורה לדון בחוק היא ועדת הפנים בראשות עבאס יחד עם ועדת החוץ והביטחון - לכן מנסה הקואליציה להעביר את החוק לוועדה אחרת, שם יש לה שליטה מלאה. אך באופוזיציה לא מוכנים לסייע בהצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully