וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי איגרת המלך לבנט: הנייה בביקור נדיר במרוקו

17.6.2021 / 17:29

ראש הלשכה המדינית של חמאס נפגש עם פוליטיקאים בכירים בממלכה, כולל עם ראש הממשלה המשתייך למפלגה אסלאמיסטית, בניסיון לגייס תמיכה בסוגייה הפלסטינית כחודש אחרי המבצע בעזה. אחרי הנורמליזציה בין רבאט לירושלים, במרוקו מנסים לאזן את היחסים עם הבעת תמיכה בפלסטינים

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה לצד ראש ממשלת מרוקו בעת ביקור ברבאט, 16 ביוני 2021. GettyImages
מנסה לגייס תמיכה בסוגיה הפלסטינית. הנייה לצד ראש ממשלת מרוקו, היום/GettyImages

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה עורך ביקור נדיר במרוקו, בניסיון לבסס תמיכתה בסוגיה הפלסטינית למרות חידוש היחסים הדיפלומטיים בין רבאט לישראל. הנייה נפגש היום (חמישי) עם מנהיגי מפלגות האופוזיציה הגדולות, וראש הממשלה ומנהיג המפלגה האסלאמיסטית "הצדק והפיתוח" קיבל את פניו.

הנייה אמור לקיים פגישות עם פוליטיקאים נוספים בממלכה שבצפון אפריקה במהלך ביקורו, שיימשך עד ליום ראשון. חמאס וארגונים פלסטיניים אחרים זעמו על מרוקו אחרי שבדצמבר הסכים המלך מוחמד השישי לנורמליזציה עם ישראל, במסגרת הסכם עם ממשל טראמפ שכלל הכרה אמריקנית בריבונות של מרוקו על סהרה המערבית.

בקבלת הפנים להנייה, שבה התנוססו דגלים פלסטיניים, אמר ראש ממשלת מרוקו, סעד דין אל-עות'מאני, כי המלך הבטיח שהמאמצים של מרוקו לבסס את ריבונותה בסהרה המערבית לא יהיו "על חשבון העם הפלסטיני". מטרת העל במדיניות החוץ של מרוקו היא הכרה בינלאומית בשליטתה על סהרה המערבית, שבה היא מנהלת מאבק בתנועה הבדלנית פוליסריו הנתמכת על ידי אלג'יריה.

הביקור של הנייה, כחודש אחרי תום מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה, נתפס במרוקו כדרך לאזן את היחסים עם ישראל והפלסטינים, וכן להפגין את המשך התמיכה של רבאט בשאיפות הפלסטינים להקמת מדינה לקראת הבחירות לפרלמנט בספטמבר. ביום שלישי שלח מלך מרוקו, שלו הסמכות העליונה במדינה, איגרת ברכה לראש הממשלה החדש נפתלי בנט. המלך תומך בפתרון שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully