וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה מאיימים: נתנגד לחוק איחוד המשפחות; גנץ לנתניהו: "הביטחון מעל הפוליטיקה"

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 18:42

שר הביטחון קרא לתמוך בהארכת החוק, המאפשר למדינה למנוע מפלסטינים שנישאו לישראלים להתגורר עמם בתחומי המדינה: "הכרחי לביטחון המדינה". נתניהו: "הקואליציה ויתרה על העניין הלאומי ואנחנו נחפה עליהם"?

שר הביטחון בני גנץ פנה היום (חמישי) ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בבקשה לפעול להעברת הארכת חוק איחוד המשפחות, באומרו כי "יש לשים את השיקול הביטחוני מעל לכל שיקול פוליטי". הקריאה של גנץ באה ברקע פעילות הקואליציה להאריך בשנה נוספת את הוראת השעה, המאפשרת למדינה למנוע מפלסטינים שנישאו לישראלים להתגורר עמם בתחומי המדינה - בעודה צפויה להתקל בהתנגדות מצד רע"ם.

גנץ הדגיש כי מדובר בחוק "הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופיה היהודי והדמוקרטי", ולשם כך הוא מצפה מהאופוזיציה "לפעול באחריות" להעברתו. הוא עוד ציין כי "גם ברגעים קשים פוליטית שמנו את ישראל לפני הכל". גנץ בנוסף הנחה את יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג לפעול מול יו"ר הקואליציה עידית סילמן, שתוודא כי בקרב המפלגות הציוניות יהיה רוב להעברת החוק.

בתוך כך, לוואלה! נודע כי נתניהו התייחס היום בישיבה הסגורה של הליכוד לסערה סביב הקושי של קואליציית בנט-לפיד לקדם את החוק, ואמר: "לקואליציה הזאת יש סדקים רציניים מאד". לדבריו, "אנחנו עומדים בפני אחד מהם מיידית. הם הקימו ממשלת שעטנז, הקימו עם רע"ם קואליציה ועכשיו הם אומרים 'חלצו אותנו מהקואליציה הזאת'. סליחה? מה זה הדבר הזה? הם ויתרו על העניין הלאומי והממלכתי ואנחנו אמורים לחפות על זה?".

עם זאת, הסיעה לא קיבלה החלטה האם תתמוך או תתנגד לקידום החוק, ובמהלך הישיבה, חברי הכנסת במפלגה השמיעו קולות מנוגדים - חלקם אמרו כי יש לנהוג כמו אופוזיציה, ואחרים טענו כי יהיה זה נזק לליכוד יותר מנזק לממשלה החדשה שקמה השבוע. "הם באים להתלונן על בטחון ישראל? שלא יקימו ממשלה עם רע"ם", הוסיף נתניהו וסיכם את הישיבה: "לא קיבלנו החלטה, והמסר הוא 'בתחבולות עשה לך מלחמה'. אנחנו צריכים לטכס עצה אבל אני מבקש משמעת ברזל בנוכחות של חברי הכנסת".

שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה, 21 במאי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"גם ברגעים קשים פוליטית שמנו את ישראל לפני הכל". נתניהו וגנץ./לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הקואליציה, בראשותו של ראש הממשלה נפתלי בנט, מתקשה להשיג רוב למהלך, לאור העובדה כי סיעת רע"ם בראשות מנסור עבאס כאמור לא צפויה לתמוך בו. בנוסף לכך, הוועדה שאמורה לדון בחוק היא ועדת הפנים בראשות עבאס יחד עם ועדת החוץ והביטחון - לכן מנסה הקואליציה להעביר את החוק לוועדה אחרת, שם יש לה שליטה מלאה. אך באופוזיציה לא מוכנים לסייע בהצבעה.

גורם בליכוד אמר לוואלה!: "בצעד מופקר בנט שם את מנסור עבאס בראש ועדת הפנים, שאמורה להעביר את החוק שמונע הגירה פלסטינית נרחבת לישראל, ועכשיו בחוצפה הוא מבקש מהאופוזיציה לחלץ אותו ולהעביר את החוק לוועדה אחרת. מה הוא רוצה מאיתנו - שיפטר את עבאס ויעביר את החוק". במקביל, מהליכוד נמסר בתגובה לפנייה של גנץ ולקריאות לתמוך בחוק כי "מי שביטחון ישראל חשוב לו לא מקים ממשלה עם רע"ם. מי שביטחון ישראל חשוב לו עושה מעשה ויוצא מהממשלה הזאת מיד".

טקס חילופי שרים במשרד הפנים-אריה דרעי ואיילת שקד,14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
כתבה כי היא בטוחה שהאופוזיציה תתמוך. שקד/ראובן קסטרו

אתמול, ח"כ מיקי זוהר איים כי הליכוד יתמכו בהארכת החוק, רק בתנאי שיקודם במקביל החוק שנועד להסדיר מאחזים בלתי חוקיים המכוננים ההתיישבות הצעירה.

במקביל, שרת הפנים איילת שקד כתבה אמש בחשבון הטוויטר שלה כי בשבוע הבא בכוונתה להעלות להצבעה את חוק האזרחות, והוסיפה כי היא בטוחה שהאופוזיציה תתמוך בו. "אין לי ספק שראש האופוזיציה יקיים את דבריו שבענייני ביטחון ישראל 'אין אופוזיציה ואין קואליציה, בעניין הזה כולנו בחזית אחת'", כתבה.

דבריה של שקד התקבלו בביקורת נרחבת באופוזיציה, בכולל זוהר שתקף: "הקמתם ממשלה מסוכנת בלי טיפת אחריות שמורכבת מאלו המתנגדים לישראל כמדינה יהודית. כיבוי השריפות שאתם הבערתם, הוא לא חלק מהמטרות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully