וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כדור טרף" נדיר בחיפה: עשרות כרישים במרדף אחר דגים במרחק מאות מטרים מהחוף

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 0:10

המחזה המרהיב התרחש במהלך תקופת הרבייה של הדגים. "חשבנו שזה שחיין במצוקה, ואז התגלתה לנו להקה ענקית של דגים שסביבה עשרות כרישים, אולי 50-40", אמרו בפיקוח על החופים. עמותת "כרישים בישראל": "זאת פעם ראשונה שאנחנו זוכים לכיסאות כאלו ביציע". צפו בתיעוד

בווידאו: כרישים רודפים אחרי להקת דגים במרחק של כ 800 מטר מהחוף בחיפה/צילום: עריית חיפה

מחזה מרהיב ויוצא דופן קרה בשעות הבוקר (רביעי) בחופי חיפה, כשעשרות כרישים נצפו כשהם רודפים אחרי להקת דגים ענקית במרחק של כ-800 מטרים מהחוף.

האירוע מתרחש תוך כדי תקופת הרבייה של הדגים, שהתחילה ב-25 באפריל ועתידה להסתיים בסוף החודש. בעקבות זאת, היחידה הימית של רשות הטבע והגנים פועלת כנגד דיג אסור, כדי להבטיח תהליך רבייה תקין של הדגים.

"הייתי בסיור שגרתי עם מנהל החוף יהושע קולקובסקי, כשפתאום ראינו קצף בעומק", סיפר לוואלה! חיליק אמסלם, מנהל אגף פיקוח חופים בעיריית חיפה. "האמת היא שבהתחלה התלבטנו אם זה אולי שחיין במצוקה או להקת דגים שקופצים. כדי לבחון במה מדובר - מיד הוצאנו אופנוע ים ובמקביל רחפן, אותו מפעיל המציל פריאל דיין. הרחפן הגיע ראשון ואז התגלה לנו מראה מרהיב של להקה ענקית של דגים שסביבה עשרות כרישים, אני מעריך אולי 50-40, בגדלים שונים והם עסוקים מאד בציד", הוא תיאר.

"עקבנו אחריה, ראינו שהם במרחק בטוח מהחוף ולא דורשים איזו התערבות, וזמן קצר אחר כך כשהאופנוע התקרב - הם עזבו, התרחקו ושבו לעומק. חשוב לציין שזכינו לזה כי המצילים שלנו ערניים כל הזמן לכל דבר במים, לא רק בחלק הקרוב", הוסיף.

התקהלות הדגים והכרישים בחיפה. 16 ביוני 2021. גיא לויאן, רשות הטבע והגנים
תיעוד של ההתקהלות ההמונית של הדגים. חופי חיפה. הבוקר/רשות הטבע והגנים, גיא לויאן

ד"ר רותי יהל, אקולוגית-ים ברשות הטבע והגנים, אמרה כי "מדובר בתופעה מוכרת מאוד, שנקראת 'כדור טרף' - bait ball. זו התקהלות של דגים קטנים יחסית שמשמשים טרף לדגים גדולים. ואז יש התקהלות גם של דגים טורפים באזור". לדבריה, "הרעיון האבולוציוני הוא, שאם הרבה פרטים של טרף מתקהלים לקבוצה גדולה, הסיכוי של כל אחד מהם להיטרף הוא קטן יותר". יהל הסבירה כי "עד השנה התופעה הזו לא הייתה כל כך מוכרת לנו מהארץ - ובטח לא במרחק כזה מהחוף".

עדי ברש מעמותת "כרישים בישראל" העריכה כי זהו "כדור דגים מרשים, אולי להקת אנשובי, אולי סרדינים ומסביבו חגיגה ענקית של טורפים. מהניתוח שלנו בינתיים זה נראה כמו טוניות, צניניות אולי סריול אטלנטי, וכרישים! כנראה גם כריש עפרורי וגם כריש סנפירתן". ברש טענה כי "זאת כנראה לא תופעה חריגה, שנים רבות אנחנו מקבלים תצפיות של כרישים בחוף הרדוד באביב ובמיוחד באזור זה בחיפה. אבל פעם ראשונה שאנחנו זוכים לכיסאות כאלו ביציע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully