וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים על מותו החריג של בן ה-12: "עשינו עשרות בדיקות, אין לנו את כל התשובות"

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 20:40

בבית החולים שיבא עדיין בודקים מדוע הנגיף, שבדרך כלל גורם למחלה קלה ביותר, הוביל לתגובה כה קשה אצל הילד שלא סבל ממצב בריאותי חריג וגם לא חלה בקורונה. "חשוב להגיד - לא כל מישהו עם חום ושלשול יגיע למצב הזה", אומרים במרכז הרפואי

בבית החולים שיבא עדיין לא יודעים הערב (רביעי) מדוע החמירה המחלה של הנער בן ה-12 מגבעתיים, שמת הלילה בבית החולים מנגיף נשימתי שבדרך כלל גורם למחלה קלה ביותר. הנער, שנחשב בריא בדרך כלל, התאשפז בבית החולים לפני יומיים, כשמצבו כבר מוגדר קשה והוא סובל מחום ושלשולים, לאחר שנדבק בנגיף נשימתי שאינו קורונה. לאחר מותו, הועברה גופתו למכון לרפואה משפטית, שם נבחנות נסיבות מותו.

ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים לילדים ספרא בשיבא הבהיר כי הדברים עדיין נבדקים. "הילד הזה היה בריא. עשינו עשרות בדיקות ואנחנו לא מבינים עד הסוף מה קרה, אבל נמשיך לחקור. אין לנו כרגע את כל התשובות", אמר. הוא ציין כי מדובר ב"אסון קשה", והביע השתתפות בצער המשפחה.

מנהל בית החולים הסביר כי החמרת המחלה היא חריגה. "הנגיף הזה בדרך כלל נחווה באופן קל ביותר. במקרים נדירים, כמו במקרה הזה, זה יכול להידרדר למחלה קשה. הציבור מבין מהקורונה שנגיף יכול להיחוות אצל אחד קל ואצל השני קשה. אנחנו מכירים את הנגיף הזה, יש עשרות ומאות שחולים בו גם פה בישראל", אמר ד"ר פסח. לדבריו, בן ה-12 הגיע לבית החולים כשמצבו קשה, וכשהוא סובל מחום ושלשולים. "נלחמנו על חייו אבל לא הצלחנו להציל אותו", הסביר. "חשוב להגיד - לא כל מישהו עם חום ושלשול יגיע למצב הזה. זה מקרה חריג מאוד".

חדר מיון תל השומר. ראובן קסטרו
חדר המיון בבית החולים שיבא בתל השומר. למצולמים אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

ד"ר פסח ציין עוד כי הנער לא היה חולה בקורונה, וגם לא התחסן. לדבריו, לא נראה שיש קשר כלשהו לקורונה, אך הסביר כי גם הכיוון הזה נבדק כאחד מכיווני החקירה.

בשבועות האחרונים נגיפים נשימתיים תוקפים ילדים רבים בישראל. על פי דוח נגיפי הנשימה של משרד הבריאות, מאז תחילת חודש מאי חלה עלייה משמעותית באשפוז במחלקות הילדים. כמו כן, יותר מ-67% מהדגימות שנלקחו לסובלים מדלקת ריאות - נמצאו חיוביות לנגיפי נשימה.

הורי בית הספר בו למד הנער קיבלו מכתב המבשר על מותו. "הילד אושפז בבית החולים לאחר אירוע פתאומי ונדיר, מצבו הידרדר במהירות, ולפנות בוקר נודע לנו הנורא מכל", נכתב. "בימים הקשים האלו, ובמצב כה פתאומי ומפתיע, חשוב לנו להקיף את התלמידים באהבה, חום והכלה". עוד נכתב כי בעקבות האסון ייערכו שיחות של הצוות החינוכי עם הילדים, ויתקיימו פעילויות הנצחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully