וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים שבוחרים להמשיך לעטות מסיכה: "מרגישים עירומים בלעדיה"

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 21:08

מושתל הכליה שהבין שהחיסון לא יעיל במקרה שלו, הרופא מבית לחם שנשאר עם המסיכה בגלל כמות המתחסנים המועטה ברשות, והאם ובנה שעדיין מתקשים להתרגל למציאות הישנה. יום לאחר ביטול חובת עטיית המסיכות, שוחחנו עם אלה שבוחרים להמשיך להשתמש בהן

יום לאחר ביטול חובת עטיית מסיכות בחללים סגורים, ישנם ישראלים שבוחרים להמשיך ולעטות מסיכה מסיבות שונות.

ז'קלין בראון, בת 62 מירושלים, סיפרה כי תמשיך לעטות מסיכה כשהיא נמצאת בקופת החולים, מחשש להידבק בנגיף. "שם אני עדיין מפחדת להיות בלי מסיכה. חשוב לי להיזהר כי אני כבר מבוגרת. מעבר לזה, אני שמחה והולכת בלי מסיכה".

הומן, בן 45 מבית לחם, רופא בבית חולים בירושלים הסביר כי ברשות הפלסטינית מספר המחוסנים נמוך בהרבה מבישראל, ולכן לא ייפרד מהמסיכה. "אצלנו ברשות לא הרבה התחסנו אז אני עדיין זהיר. בבית שלי אני בלי, אבל בחוץ לא רוצה לקחת סיכונים".

אושרית, בת 38 מירושלים, עדיין חוששת. היא ובנה בן ה-10 עדיין מסתובבים עם מסיכות: "כשאני מסתובבת עם הרבה אנשים אני מפחדת. זה מרגיש לי מסוכן ללכת בלי מסיכות. אני לא מבינה איך כולם אתמול היו עם מסיכות והיום כבר בלי. קשה להתרגל חזרה למציאות הישנה".

בלי התו הסגול והירוק, עם מסיכות | קניון דיזנגוף ת"א 1 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"לא מבינה איך אתמול כולם היו עם והיום כולם בלי". עוטים מסיכות בקניון/ראובן קסטרו

גם נעה בת ה-13 ממשיכה ללכת לבית הספר עם מסיכה "ליתר ביטחון. מוזר לראות את כולם בלי מסיכות". אמה, מירב בת ה-35: "אני מרגישה ערומה בלי מסיכה ושמחה שהיא רוצה להמשיך לחבוש מסיכה. זה לא מזיק".

רומי שמעון, תושבת תל אביב, נוהגת להתנייד בתחבורה ציבורית ומחכה לנתונים על השפעת הסרת המסיכות: "מוזר לי מאוד שפתאום בבת אחת אנחנו צריכים להרגיש בנוח עם להוריד את המסיכות. צורת ההתניידות שלי היא באמצעות תחבורה ציבורית, ואני ממש חרדה להיות בלי מסיכה ברכבת ובאוטובוס. היום בבוקר נסעתי לאוניברסיטה והייתי בין היחידים שהיו עם מסיכה, אני יודעת שיש לזה פחות השפעה כשפחות אנשים עוטים מסיכות, אבל שנה לא הייתי חולה ואני מעדיפה לשמור את זה ככה. עד שלא יהיו נתונים של השפעת הורדת המסיכות במקומות סגורים אשאר עם המסיכה, לכל הפחות בתחבורה הציבורית".

וקיימים גם אנשים שימשיכו לעטות מסיכה מסיבות אחרות. צ'יקו יעקובוביץ' עבר השתלת כליה, וכשהתחסן התברר כי יעילות החיסון נמוכה. "החיסון לא תפס אצלי", הוא מספר, "אני בקבוצת סיכון ולא יכול להרשות לעצמי להידבק. אני אלך עם מסיכה עד שתהיה תרופה לקורונה".

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"מוזר לראות את כולם בלי מסיכות". תלמידים עם מסיכה בבית הספר/ראובן קסטרו

אתמול הוסרה החובה לעטות מסיכה בחללים סגורים, כחודש וחצי לאחר שהוסרה חובת עטיית המסיכות בשטחים פתוחים. בכך, הוסרו במלואן כל הגבלות הקורונה בישראל. בעקבות ביטול החובה, הורה יו"ר הכנסת מיקי לוי לקצין הכנסת לבטל את החובה גם במשכן הכנסת.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם על תיקון בצו בריאות העם, שביטל באופן רשמי את חובת עטיית המסיכות החל מאתמול. עם זאת, במשרד הבריאות ביקשו לבטל את המגבלה באופן מדורג, ולכן יישארו מספר מקומות רגישים בהם אורחים ועובדים לא מחוסנים ולא מחלימים ימשיכו לעטות מסיכות: מוסדות רווחה, מוסדות בריאות לאשפוז ממושך, מוסדות גריאטריים, דיור מוגן, בתי אבות, מטוסים ומחלקות בבתי החולים בהם יש אוכלוסיות רגישות כולל מחלקות גריאטריות.

גיא לוי, לאחר החלטת משרד הבריאות על הסרת המסיכות. ספיר לוי
"קשה להתרגל למציאות הישנה"/ספיר לוי

כמו כן, גם אנשים השוהים בבידוד, בין אם בשל מגע עם מאומת או בשל חזרה מחו"ל, ייאלצו לעטות מסיכות בעת יציאה לבדיקה או בדרכם למקום הבידוד.

בכל הנוגע למרפאות ובתי חולים המטפלים באוכלוסיות רגישות, צפויה דרישה להמשך עטיית מסיכות. לעומת זאת, בשאר המרפאות החובה תבוטל. חובת עטיית המסיכות תבוטל גם במערכת החינוך, למרות שבהתחלה חשבו במשרד הבריאות להותיר את החובה עד לסיום שנת הלימודים.

מגבלת המסיכות תבוטל גם בנמל התעופה בן גוריון, אולם על הנוסעים עדיין יוטלו מגבלות אחרות. משרד הבריאות ממשיך להוסיף מדינות לרשימה האדומה, והחוזרים ממדינות אלו ייאלצו להיכנס לעשרה ימי בידוד, כולל מחוסנים ומחלימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully