וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 ח"כים חדשים הצהירו אמונים במליאה, בהם חברת הכנסת החירשת הראשונה

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 16:25

היסטוריה בכנסת ישראל: שירלי פינטו הושבעה והפכה לכבדת השמיעה הראשונה שתכהן כחברה במשכן. בכהונתה תתמקד בקידום שפת הסימנים והענקת כלים לילדים עם מוגבלויות, ובמליאה תתלווה אליה מתורגמנית צמודה. מלבדה נכנסו 12 ח"כים נוספים במסגרת החוק הנורבגי

בווידאו: ח"כ שירלי פינטו מצהירה אמונים במליאת הכנסת/צילום סטילס: יונתן זינדל/פלאש 90, צילום וידאו: ערוץ הכנסת

אחרי שחלק משרי הממשלה החדשה התפטרו מתפקידם בכנסת במסגרת החוק הנורבגי, 13 חברי כנסת חדשים הצהירו היום (רביעי) אמונים במליאה ויהיו חברי הכנסת ה-24. בין חברי הכנסת חדשים הושבעה חברת כנסת שעשתה היסטוריה: שירלי פינטו מימינה, שהפכה לחברת הכנסת החירשת הראשונה בישראל.

"אני מתרגשת מאוד ויודעת שכעת מתחילים בעבודה לקידום אנשים עם מוגבלויות", אמרה פינטו לוואלה! אחרי השבעתה. לאחר שהצהירה אמונים, התחבקה והצטלמה פינטו עם ראש הממשלה ויו"ר מפלגתה, נפתלי בנט. בציוץ בטוויטר בירך בנט את פינטו וכתב כי זהו "אחד הרגעים המרגשים עבורי ועבור כולנו. שירלי, אני כל כך גאה בך".

פינטו, בת 32, נשואה ואם לבן, נולדה וגדלה בקריית ביאליק, בת לאב חירש ולאם חירשת ועיוורת. היא שירתה במערך הטכני בחיל האוויר, סיימה לימודי תואר במשפטים וכיהנה בשלל תפקידים לטובת קהילת החירשים בישראל. בין השאר, פינטו גם הייתה עובדת של קרן משפחת רודרמן וממקימי תוכנית לינק 20 לקידום זכויות של צעירים עם מוגבלות.

שירלי פינטו 16 ביוני 2021. ערוץ הכסת, אתר רשמי
פינטו נשבעת אמונים בכנסת, היום/אתר רשמי, ערוץ הכסת

וואלה! מברכת בשפת הסימנים את ח"כ פינטו: ברוכה הבאה לכנסת!

בווידאו: מערכת וואלה! מברכת את ח"כ פינטו בשפת הסימנים/צילום: איתן גרבר, מתורגמן לשפת הסימנים

מטרתה בכנסת היא בין היתר להפוך את שפת הסימנים לשפה מוכרת ורשמית יותר ואחת מהצעות החוק שהיא צפויה להגיש נועדו בין היתר לדאוג שבכל מוסד רשמי יהיה לפחות דובר אחד של שפת הסימנים. כמו כן, היא שמה דגש על הענקת כלים לילדים צעירים בעלי מוגבלות לסיוע בלימודים, מתוך ידיעה שהודות לכך היא הצליחה בחייה.

עבור הכנסת מדובר באתגר לאור העובדה כי פינטו נדרשת למתרגם צמוד, גם במליאת הכנסת, מקום בו נמצאים על פי הנהלים אך ורק חברי כנסת. בימים האחרונים התקיימו דיונים על כך, והמטרה היא להנגיש ברמת המקסימום את הצרכים של פינטו כדי שיתאפשר לה למלא את תפקידה כראוי.

שירלי פינטו 16 ביוני 2021. ערוץ הכסת, אתר רשמי
ברכה מראש הממשלה. פינטו והמתורגמנית שלה יחד עם בנט/אתר רשמי, ערוץ הכסת

בתוך כך, בהנחיית יו"ר הכנסת מיקי לוי הוכנה מעטפת פרלמנטרית מלאה לח"כית החדשה שתאפשר לה לבצע את עבודתה באופן מיטבי. לצורך כך נועדו בימים האחרונים מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ וצוותה, בשיתוף מומחי אגף הטכנולוגיה והמחשוב של המשכן עם פינטו כדי לאפיין את הצרכים הייחודיים שלה, על מנת להעניק לה שורת פתרונות ישומיים שיסייעו לה לבצע את עבודתה הפרלמנטרית היומיומית.

במסגרת זאת נקבע באופן תקדימי כי ח"כ פינטו תיעזר במהלך דיוני המליאה במתורגמנית שתתרגם עבורה את הנאמר לשפת סימנים ותדבר בקולה באמצעות מיקרופון "מדונה" שיחובר למערכת ההגברה המרכזית של המליאה.

כמו כן, נקבע לבקשת חברת הכנסת כי מקום ישיבתה באולם יאפשר לה לראות מקרוב את המתרגמת שלה, דבר שיאפשר לה להיות מעורבת בנעשה במליאה בזמן אמת כדי להגיב בקריאות ביניים, להעלות שאילתות ולנאום מהפודיום ומהמיקרופון שבירכתי המליאה. עוד נקבע כי הכנסת תיערך בימים הקרובים להתקנת נורה מיוחדת בחדרה של חברת הכנסת שתהבהב בעת הישמע צלצול לפני הצבעה.

מזכירת הכנסת עם חברת הכנסת, שירלי פינטו והמתורגמנית שלה באחד ממפגשי ההכנה אמש. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
מזכירת הכנסת עם פינטו והמתורגמנית שלה באחד ממפגשי ההכנה, אתמול/דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

לא רק פינטו תצהיר אמונים היום במליאה. יצטרפו אליה פרופ' יוסי שיין, עו"ד לימור מגן-תלם וד"ר אלינה ברדץ'-יאלוב מישראל ביתנו שייכנסו במקום השרים אביגדור ליברמן, חמד עמאר ועודד פורר. בכחול לבן ייכנסו מופיד מרעי, ח"כ לשעבר רות וסרמן-לנדה ואלון טל במקום השרים פנינה תמנו-שטה, חילי טרופר ואורית פרקש הכהן.

בתקווה חדשה ייכנסו ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי וח"כ לשעבר צביקה האוזר במקום יועז הנדל וזאב אלקין. ביש עתיד ייכנסו טניה מזרסקי ויסמין סקס-פרידמן במקום אורנה ברביבאי ויואל רזבוזוב ובמרצ ייכנסו ח"כ לשעבר מיכל רוזין וגבי לסקי במקומם של השרים תמר זנדברג ועיסאווי פריג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully