וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד מזועזעת: אב רצח את שתי בנותיו הקטנות והשליך אותן לים

תומאס צימרמן רצח באפריל את בנותיו אוליביה ואנה בנות השש והשנה. הוא שם אותן בשקים והשליך אותן למעמקים מתוך רצון לפגוע בגרושתו. גם הוא ככל הנראה מת. "המעשה המפלצתי ביותר", אמרה האם. במדינה הפגינו נגד האלימות כלפי נשים וילדים: "הפסיקו להרוג אותנו"

אוליביה ואן שנרצחו על ידי אביהן בטנריף, ספרד. אתר רשמי, צילום מסך
המקרה עורר הפגנות במדינה. הבנות אנה ואוליביה/צילום מסך, אתר רשמי

אב בספרד רצח את שתי בנותיו הקטנות, בנות שש ושנה, והשליך את גופותיהן לים בפרשה המזעזעת את המדינה. הרשויות ממשיכות לחפש את גופתה של הפעוטה אנה חימנו צימרמן לחופי טנריפה שבאיים הקנריים, אחרי שגופתה של אחותה אוליביה נמצאה ביום חמישה בתור שק, שהיה קשור לעוגן. השתיים דווחו כנעדרות מאז 27 באפריל, אחרי שאביהן, תומאס, היה אמור לבלות עמן את אחר הצהריים. גם הוא עדיין מוגדר כנעדר, והמשטרה מעריכה כי הוא מת בעצמו.

השופט החוקר את הפרשה פרסם ביום שבת דוח של תשעה עמודים, ולפיו האב בן ה-37 רצח אותן כדי לגרום לאמן את "הכאב הגדול ביותר שניתן לדמיין".

הוא והאם, ביאטריס, היו בני זוג מאז שהיו נערים, אך הם נפרדו בשנה שעברה בזמן מגיפת הקורונה. בעוד ששניהם כבר החלו בקשרים חדשים, בדוח של השופט נכתב כי חימנו שלח לה הודעות "פוגעניות ומעליבות". הוא הסיק כי הרצח היה מתוכנן היטב, אחרי שהאב השאיר את כלבו, כרטיסי האשראי והקוד הסודי שלהם ואת מפתחות המכונית שלו בבית הוריו. הוא אף נתן לבת זוגו החדשה 6,200 אירו במזומן והשאיר מכתב פרידה.

שלט שהונח על גדר לזכר הנערות הנעדרות בהאיים הקנריים בסנטה קרוז דה טנריף 11 ביוני 2021. רויטרס
שלט לזכרן של הילדות שנרצחו בסנטה דה קרוז, בשבוע שעבר/רויטרס

על פי הדוח, חימנו רצח את בנותיו בביתו באותו היום שבו דווח על היעדרותן. לאחר מכן, הוא הסיע את הגופות לנמל, שט עם סירתו ללב ים ובסביבות השעה 22:30 השליך שקים עם הגופות שלהן, שאותן הטביע עם חפצים כבדים. "הוא רצה ליצור חוסר ודאות סביב גורלן של בנותיו דרך החבאתן במקומות שהוא חשב שלא ימצאו אותן לעולם", נכתב.

"לאחר כל זה, הוא הודיע לגרושתו, כמו גם לקרובי משפחתו, שהוא עוזב עם אוליביה ועם אנה ושלעולם לא יראו אותן שוב". למחרת אחר הצהריים, הסירה שלו נמצאה צפה בלב ים, כמו גם כיסא התינוק של אנה. גופתה של אוליביה נמצאה בתוך שק 44 ימים לאחר מכן, בעומק של אלף מטר, ושק נוסף אותר ריק.

ביום ראשון, אמן של הבנות כתבה מכתב לציבור. "זה המעשה המפלצתי ביותר שאדם יכול לבצע: לרצוח את ילדיו החפים מפשע", כתבה ביארטיס. "כשסיפרו לי את החדשות, העולם קרס עליי, וכמה שזה קשה, עתה אני יכולה לפחות להתאבל על אובדנן. נשמתי כואבת על שלא הצלחתי להציל את חייהן. הלוואי שהייתי שם באותו הרגע, ואוחזת את ידיהן כדי שנוכל למות יחד, אבל לא יכולתי, משום שתומאס רצה שאסבול בחיפושים אחריהן במשך כל חיי".

"כל ספרד המומה"

מאז הרצח המחריד, נשים וילדים הפגינו נגד האלימות כלפיהם, כשהם אוחזים בבובות ובצעצועים לזכרן של הילדות הקטנות. "הפסיקו להרוג אותנו", נכתב בשלט שאחזה ילדה קטנה בהפגנה בסנטה קרוז דה טנריף ביום שישי. לפי נתוני ממשלת ספרד, 19 נשים נרצחו מתחילת השנה במעשי אלימות על רקע מגדרי. מאז 2013, 39 ילדים נרצחו בידי אביהם, בני זוג או בני זוג לשעבר של אמם.

"כל ספרד המומה, כולנו תומכים במשפחות הסובלות כאב בלתי-נסבל ובל ידומיין, כולנו דוחים את האלימות הסקסיסטית, האלימות שעדיין יש מי שמתכחש אליה במדינה שלנו", אמר ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully