וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: חמושים רצחו 4 עובדים בקמפיין לחיסוני פוליו

15.6.2021 / 12:54

שלושה אנשים נוספים נפצעו בסדרת מתקפות בעיר ג'אלאלאבאד שבמזרח המדינה, שלושה חודשים אחרי התנקשויות דומות. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך רבים במדינה רואים בצוותים הללו סוכנים של המערב

חמושים הרגו היום (שלישי) ארבעה עובדים בקמפיין לחיסוני פוליו בעיר ג'אלאלאבאד שבמזרח אפגניסטן, ופצעו שלושה נוספים במתקפות נפרדות - כך אמר גורם במערכת הבריאות במחוז, לאחר פגיעה נוספת בצוותים הרפואיים במדינה. גל של התנקשויות פוקד את המרכזים העירוניים באפגניסטן מאז תחילת שיחות השלום בין טליבאן לממשלה בשנה שעברה, ועל הכוונת נמצאים עובדי ממשל, צוותים רפואיים, אנשי תקשורת ופעילי חברה אזרחית.

ד"ר ג'אן מוחמד, ראש מבצע חיסוני הפוליו במחוז ננגרהאר אמר כי החמושים פגעו בצוותים בשלושה מוקדים בעיר, המרכזית במחוז. "היום היה זה היום השני לפעילות שלנו אחרי שלושה חודשים, אבל אנחנו צרכים להפסיק אותה פעם נוספת", אמר מוחמד לרויטרס. הוא הוסיף כי כל ההרוגים היו גברים.

במרץ, חמושים הרגו שלוש עובדות בקמפיין לחיסוני פוליו בעיר, ובעקבות זאת הצוותים עצרו את פעילותם ובחנו מחדש את ביטחונם. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפות היום, אבל טליבאן הכחיש בעבר מעורבות בהן. מושל המחוז אמר כי המשטרה חוקרת את התקיפות. לקראת השלמת הנסיגה של הכוחות הזרים מהמדינה, האלימות ברחבי אפגניסטן משתוללת.

רבים באפגניסטן השמרנית מתנגדים לחיסונים, וצוותים רפואיים מסומנים על ידי ארגוני טרור הרואים בהם סוכנים של המערב. אפגניסטן ופקיסטן הן שתי המדינות היחידות בעולם שבהן הפוליו עדיין לא מוגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully