וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא התלהבו מהשיא: "בחדרי חרדים" טשטשו את השרות בתמונת הממשלה

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 19:48

תמונת הממשלה המסורתית בבית הנשיא הציגה הישג היסטורי של 9 שרות - את כולן באתר החרדי בחרו לטשטש, כמנהגם עם תמונות נשים. מנגד, באתר המתחרה "כיכר השבת" פרסמו את התמונה המלאה. שרת התחבורה הנכנסת מיכאלי הגיבה בהומור: "תודה לאל יש הרבה פנים לטשטש בממשלה החדשה"

תמונת הממשלה המסורתית שצולמה הבוקר (שני) בבית הנשיא הציגה מספר שיא של 9 שרות בממשלה, מתוך ה-36 שמונו. אך למרות שריגשה רבים בארץ, באתר החרדי "בחדרי חרדים" התעלמו מההישג ההיסטורי, ושמרו על מנהגם לטשטש נשים בתמונות. ארגונים המקדמים נשים הגיבו לפרסום בזעם, בעוד שרת התחבורה הנכנסת ויו"ר העבודה מרב מיכאלי, בחרה להגיב בהומור בדף הפייסבוק שלה: "איש הפוטושופ של ב'חדרי חרדים' צריך לקבל העלאה. תודה לאל יש הרבה פנים לטשטש בממשלה החדשה. כן ירבו".

טשטוש הפנים של נשים אינו עניין הלכתי, וכך למשל האתר החרדי המתחרה "כיכר השבת" פרסם את התמונה המלאה של הממשלה החדשה. "אין קשר בין התמונה ליהדות. אך בהחלט יש קשר לתפיסות חשוכות כלפי נשים", תקפה פנינה תמנו שטה, שרת העלייה והקליטה. היא עוד כתבה: "כמה עיוות מחשבתי נדרש כדי לטשטש פנים של נשים, במקרה הזה של שרות בממשלה (ואני בתוכן) באתר חדרי חרדים. אתם אולי יכולים לטשטש את הפנים שלנו, אבל לא את היותנו כאן, חזקות, מובילות ואיתנות בהנהגת ישראל".

עו"ד רוני אלוני סדובניק, המקדמת זכויות נשים אמרה כי מחיקת הפנים היא ההיפך מהציווי היהודי לפי הגיבור הוא זה שמתגבר על יצרו. "השחתת פני נשים והעלמתן איננה התגברות על יצר, אלא בריחה מצורך לנהל מאבק פנימי ביצרים שלנו. אנשים נורמטיביים שרואים פנים של אישה אינם חושבים אוטומטית על מין - דווקא בקבוצות אתניות סגורות וסיזיפיות, מתנזרות, המתכחשות למיניות האדם - מתרבות עבירות המין", תקפה. "מיניות ומגדר הם חלק מהטבע והבריאה, ומי שמתכחש לצד הנשי של הבורא, לא מבין יהדות מהי".

כותרת אתר בחדרי חרדים לאחר התמונה הקבוצותית בבית הנשיא 14 ביוני 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
התמונה הערוכה המטשטשת את פני השרות, כפי שפורסמה ב"חדרי חרדים", היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי
כותרת אתר כיכר השבת לאחר התמונה הקבוצותית בבית הנשיא 14 ביוני 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
התמונה המקורית, כפי שפורסמה במלואה ב"כיכר השבת", היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

גם במרכז הרפורמי לדת ומדינה, שהגיש עתירות לבג"ץ נגד העלמת נשים מפרסומים, כעסו. "מצער כי העיתונות החרדית ממשיכה במנהג הבזוי של מחיקת נשים גם במציאות של הממשלה החדשה. אנו תקווה כי השרים והשרות בממשלה החדשה יענו לניסיון זה בהכפלת מאמציהם לקידום שוויון מגדרי", מסרה הרבה נעה סתת. "אנו קוראים לשרים לא לאפשר שימוש בתמונותיהם כאשר יש בהן מחיקה והדרה של נשים".

מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, עו"ד דנה מיטב ציינה כי "השמחה הבוקר על כמות השרות בממשלה החדשה הועבה על ידי המחזה המביש שהציג אתר 'בחדרי חרדים' בעמוד הראשי שלו. מחיקת הנשים מתמונת הממשלה היא דוגמה נוספת להדרת הנשים החמורה המתרחשת בארץ, במסגרתה מנסים גורמים קיצוניים למחוק נשים מהנוף ומהתודעה".

עו"ד מיטב קישרה בין העלמת פני השרות לתופעת השחתת דמויות נשים על שלטי חוצות, שלדבריה הינה תופעה אלימה של ממש, שלאחרונה אף החמירה כשלא מופעלת כלפיה אכיפה. "חברי וחברות הכנסת מכל הקשת הפולטית נדרשים לפעול יחד ולשים סוף למגמה הקיצונית הזאת, המופנית כלפי יותר ממחצית האוכלוסייה במדינה ומשפיעה עדמותה של החברה הישראלית כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully