וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עוקבת אחרי דיווח על דליפה בכור גרעיני בסין

14.6.2021 / 14:48

ברשת CNN דווח כי הממשל לא סבור בשלב זה שיש "רמת משבר" במתקן שבגואנגדונג, אך מעריך את המצב אחרי אזהרה מחברה צרפתית שמפעילה את הכור. עם זאת, בסין ובחברה טוענים כי אין סכנה בטיחותית

איור של תחנת הכוח הגרעינית "טיישאן" בגואנגדונג, סין, 17 באוקטובר 2013. רויטרס
ממשל ביידן מכנס דיונים של המועצה לביטחון לאומי. הקמת הכור, 2013/רויטרס

ארצות הברית עוקבת אחרי דיווח על דליפה מכור גרעיני בסין, אך הממשל לא סבור כי המתקן נמצא ב"רמת משבר" בשלב זה - כך דווח היום (שני) ברשת CNN, שציטטה גורמים אמריקניים ומסמכים שהגיעו לידיה.

הגורמים האמריקניים, שדיברו בעילום שם, אמרו כי בשלב זה המצב בכור "טיישאן" בגואנגדונג לא מהווה "איום חמור על העובדים בכור או על הציבור הסיני", אך הממשל עקב בשבוע החולף אחרי המצב והוא מכנס את המועצה לביטחון לאומי כדי לדון בנושא.

החברה הממשלתית בסין (CGN), המפעילה את הכור, אמר כי הפעילות עומדת בתקנות הבטיחות וכי הסביבה שלו בטוחה. החשש מהמתרחש בכור עלה בעקבות אזהרה של החברה הצרפתית "פראמאטום", שבבעלותה חלק מהכור, מפני "איום רדיואקטיבי מידי".

בהצהרה רשמית, החברה הצרפתית אמרה כי היא פועלת על מנת לפתור "בעיית תחזוקה" במפעל, והדגישה כי לפי המידע שבידיה, "המפעל פועל במסגרת הפרמטרים הבטיחותיים. הצוות שלנו עובד עם המומחים הרלוונטיים כדי להעריך את המצב ולהציע פתרונות להתמודדות עם כל בעיה אפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully