וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה ישראלית פיתחה מערכת המתריעה מפני גנבים וחיות בר המזיקות לשטחים חקלאיים

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 12:10

הפיתוח, שפועל באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית, מתריע בזמן אמת על פריצה, מעשה טרור חלקאי, פלישת בעלי חיים וגנבים. לדברי החברה, בפיילוט שנערך לאחרונה נתפסו בזכות המערכת מאות טונות של יבול חקלאי שניסו לגנוב מאדמות ברחבי הארץ. "כיפת ברזל של הגנה לחקלאים"

בווידאו: חברה ישראלית פיתחה מערכת המתריעה מפני גנבים וחיות בר המזיקות/מערכת וואלה!

גניבות ונזקי בעלי חיים הם גורמים המהווים פגיעה קשה לענף החקלאות בישראל, וחקלאים רבים בארץ נאלצים להתמודד באופן קבוע עם כנופיות גנבים מצד אחד ובחיות שפוגעות בשדות וביבול מצד שני.

כדי להתמודד עם בעיות אלה, חברת הייטק ישראלית פיתחה מערכת שלדבריה תתרום למאבק החקלאים בשתי החזיתות. שמה של החברה "זורונט", ולאחרונה סיימה את שלב הפיילוט של המערכת, שלדבריה "פועלת באמצעות טכנולוגיה שיתופית ויוצרת 'כיפת ברזל' של הגנה לחקלאים".

מערכת "זורונט" פועלת באמצעות טכנולגיית בינה מלאכותית, ומתריעה בזמן אמת על פריצה, מעשה טרור חקלאי, פלישת בעלי חיים וגנבים. היא יודעת לזהות ולקטלג גופים הנעים בשטח, לנטר כניסות לאדמות החקלאיות ואף לחזות מקרים עתידיים של גניבות, ללא התערבות אנושית, אלא על בסיס חיווים בזמן אמת. המערכת פועלת באמצעות ענן ומתחברת למצלמות הקיימות של החקלאי בשטח.

חברה ישראלית פיתחה מערכת המתריעה מפני גנבים וחיות בר המזיקות
14.06.21. מערכת וואלה!, אתר רשמי
חברה ישראלית פיתחה מערכת המתריעה מפני גנבים וחיות בר המזיקות 14.06.21/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בחברה טוענים כי בפיילוט שנערך לאחרונה, בזכות המערכות שהותקנו, נתפסו מאות טונות של יבול חקלאי שניסו לגנוב משטחים שונים ברחבי הארץ. הם מציינים כי המטרה היא שבזמן שהמערכת מזהה פעילות של גנבים, כל החקלאים באותו אזור יקבלו התראה למכשירי הסמארטפון שלהם, וביחד עם כוחות ביטחון יצאו לשטח עליו התריעה, ויחסמו את דרכם של הגנבים שזוהו בו.

במקרים של התראות על כניסת בעל חיים לשטח, המערכת מאירה או מרעישה על מנת להבריח את החיה, מבלי לפגוע בה. בתוך כך, המערכת לומדת את התנהגות בעלי החיים ומשנה את סוג ההתראה לפי סוג בעל החיים ותגובתו אליה.

לדברי עידן וסרמן מחברת זורונט המערכת החדשה "יודעת להבדיל בין בעלי חיים לבני אדם, ובין סוגים שונים של בעלי חיים. היא מעבירה מידע לרבות צילומים והתראות בזמן אמת לחקלאי מסויים ולכל החקלאים בסביבתו; מסמנת רכבים ככלי רכב של גנבים ומתריעה על כניסתם לאזור. כמו כן היא יכולה לחזות אירועים עתידיים על סמך נתוני עבר ומידע שיתופי על שטחי החקלאות ברצף הטריטוריאלי הנתון". הוא מציין שבכך ייצרו "מערכת אחת, זולה, שיתופית עם מענה לכל הצרכים של החקלאים".

בימים אלו השלימה המערכת את הפיילוט שלה והיא תוצג לראשונה השבוע במסגרת האירוע החקלאי הראשון שמתקיים לאחר עידן הקורונה - תערוכת החקלאות אגרומשוב. התערוכה, שתתקיים זו השנה ה-30, תערך השנה לראשונה בבנייני האומה בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully