וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק "המיצובישי" של בן גביר: "מי שמוכר את עקרונותיו - ישתמש רק ברכב זה"

13.6.2021 / 19:45

עוד לפני השבעת הממשלה, ח"כ הציונות הדתית הגיש הצעת חוק הקובעת כי "מי שימכור את עקרונותיו תמורת שררה בממשלה, יוכל להשתמש רק ברכב מסוג מיצובישי, כמו הח"כ לשעבר גולדפרב שערק לשמאל". להצעת החוק אין סיכוי, אך היא נועדה להעביר מסר פוליטי נגד בנט וחברי מפלגתו

לפני השבעת הממשלה, ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הגיש היום (ראשון) את הצעת חוק "המיציבושי", שבמסגרתה "מי שימכור את עקרונותיו תמורת שררה בממשלה, יוכל להשתמש רק ברכב מסוג מיצובישי, כמו הח"כ לשעבר גולדפרב שערק לשמאל". להצעת החוק אין סיכוי, אך היא נועדה להעביר מסר פוליטי נגד ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט וחברי מפלגתו בימינה. ח"כ בן גביר הסביר את ההצעה שהגיש ואמר: "שיקרתם. סעו במיצובישי".

הצעת החוק קובעת כי ראש הממשלה, שר הפנים, השר לשירותי הדת, יו"ר הקואליציה, סגן שר במשרד ראש הממשלה ויו"ר ועדת הכנסת ישתמשו רק ברכב מסוג מיצובישי, "כיאה למי שמוכר את עקרונותיו תמורת שררה, ובהתאם להיסטוריה ולתקדים גולדפרב".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בבחירות האחרונות לכנסת, הצהיר יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט מעל כל במה אפשרית, כי יקים רק ממשלת ימין, כי לא יכתיר את לפיד כראש ממשלה - גם לא ברוטציה, וכי לא יקים ממשלה בתמיכת רע"ם. אלא שהצהרות לחוד, ומעשים לחוד. בנט הודיע כי הוא מקים ממשלה עם יש עתיד, מרצ, העבודה ובתמיכת רע"ם. בכך, מוכר בנט את כל הבטחות הבחירות - תמורת שררה, מינויו האישי כראש ממשלה".

מליאת הכנסת | השבעת ממשלה 13 ביוני 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"מי שימכור את עקרונותיו תמורת שררה בממשלה - ישתמש רק במיצובישי". מליאת הכנסת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

עוד נכתב בדברי ההסבר: "בנט הוא לא הראשון שמכר את עקרונותיו עבור השררה. כזה היה גם אלכס גולדפרב, חבר כנסת אלמוני מסיעת 'צומת', שהתפרסם בזכות עריקתו לשמאל תמורת מיצובישי. כמו גולדפרב, גם בנט וחבריו מוכרים את עקרונותיהם תמורת שררה ותפקידים".

ח"כ בן גביר אמר לוואלה! כי "לשקר אין רגליים, אבל יש לו את בנט ששיקר לבוחריו והקים ממשלת שמאל בניגוד להבטחתו המפורשת להקים רק ממשלת ימין. את השקר הזה צריכים להוקיע ולגנות וכפי שבעבר ח"כ מכר את בוחריו וערק לשמאל תמורת רכב מיצובישי והפך ללעג ולקלס, כך יאה לממשלה בראשות בנט, לקבל רכב מסוג מיצובישי כפי שהיה נהוג בעבר. שיקרתם, סעו במיצובישי".

זו אינה הצעת החוק היחידה שנועדה לשקף לציבור את הפרת הבטחת הבחירות של בנט, לפיה הוא לא יישב בממשלה בראשות לפיד "גם לא ברוטציה", כלשונו. ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה הגיש בשבוע שעבר הצעה לפיה חבר כנסת לא יוכל לכהן בתפקיד בממשלה שהרכבה עומד בניגוד להבטחת בחירות כתובה שפרסם לפני הבחירות. אשר מסר כי אין לו ספק שכל חברי הכנסת יתמכו בחוק "שיאפשר לבוחר לדעת לאיזו ממשלה הוא נותן את קולו, זה לב ליבה של הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully