וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממפקד בכיר במשטרה לפרלמנטר חרוץ: יו"ר הכנסת המיועד מיקי לוי

13.6.2021 / 14:06

לוי שירת 24 שנים במשטרה, במהלכן פיקד על מחוז י-ם בתקופת האינתיפאדה השניה. הוא לקה בלבו בזירת פיגוע אך לא התפנה לטיפול עד שכל הפצועים פונו. לכנסת נבחר עם הקמת יש עתיד, כיהן כסגן שר האוצר ונודע בפילבסטרים הארוכים בכנסת. היום הוא צפוי להפוך לאיש החזק במשכן

חברי הכנסת יצביעו היום (ראשון) על זהות יושב ראש הכנסת החדש - ח"כ מיקי לוי מיש עתיד. אם לא יהיה שינוי, לוי יחליף את היו"ר הנוכחי, ח"כ יריב לוין מהליכוד ויהפוך ליו"ר הכנסת ה-24. לוי נבחר לראשונה לכנסת ה-19 לפני שמונה שנים ובהצבעה אחת אמור להפוך לאיש החזק ביותר במשכן הכנסת.

יושב ראש הכנסת נחשב במעמדו מבחינת שכר כשווה לשר בממשלה. הוא זכאי להעסיק שלושה עוזרים פרלמנטריים בנוסף לראש לשכה ומזכירות שהוא מקבל מהמשכן. יו"ר הכנסת מקבל רכב שרד ונהג צמוד, זכאי לשירותי אבטחה מטעם המדינה ורשאי לקבל דירה מטעם המדינה בירושלים אם הוא אינו תושב העיר או סביבתה הקרובה.

לוי נולד בשנת 1951 בירושלים וגדל בה, וכיום גר במבשרת. בנם של מצליח ושרה שהיו לוחמי אצ"ל. נשוי לנורית, אב ל-4 ילדים וסב ל-10 נכדים. שכל את שני אחיו רונן בתאונת דרכים, ופיני בהיתקלות עם מחבל בבקעה. הוא בעל תואר ראשון במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בחינוך מאוניברסיטת דרבי.

מיקי לוי במהלך נאומה במליאת הכנסת 21 בדצמבר 2020. דני שם טוב/דוברות הכנסת, אתר רשמי
מיקי לוי במהלך נאומה במליאת הכנסת 21 בדצמבר 2020/אתר רשמי, דני שם טוב/דוברות הכנסת
מיקי לוי כשוטר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
כיהן כמפקד המחוז באחת התקופות הקשות בתולדותיו. מיקי לוי בזירת פיגוע בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

לוי הצטרף ליש עתיד לאחר ששירת 24 שנים במשטרת ישראל במגוון תפקידים, בהם, מפקד מחוז יהודה ושומרון ומפקד מחוז ירושלים. את תפקידו במחוז ירושלים ביצע בתקופת האינתיפאדה השנייה ובאחד הפיגועים שהתרחשו ברחוב יפו לוי לקה בלבו, אך לא התפנה לקבלת טיפול רפואי עד שאחרוני הפצועים וההרוגים פונו מזירת האירוע.

לוי נחשב דמות בולטת ביש עתיד, וידוע כפרלמנטר חרוץ בכנסת. הוא צבר הרבה שעות מסך בערוץ הכנסת לאור פילבסטרים שנמשכו על ידו שעות ארוכות במליאה. ב-2013 הוא עורר סערה לאחר שקרא בראיון לרדיו 'קול ברמה' לחרדים "טפילים" אבל עוד באותו יום התנצל על כך.
.
בזמן שיש עתיד היתה חברה בממשלה, לוי כיהן כסגן שר האוצר אך מאז שהמפלגה פנתה לאופוזיציה, לוי היה ח"כ מן המניין וכיהן כחבר בוועדת הכספים של הכנסת. בשנה האחרונה, בתקופת הקורונה, יו"ר המפלגה של לוי, יאיר לפיד, הדיח אותו מחברותו בוועדת הקורונה לאחר שהפר את הסגר באותם ימים ושהה בביתו של בנו בחג הסוכות, ובראש השנה אירח את נכדיו בביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully