וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין ל-G7: נגמרו הימים שבהם אתם קובעים את גורל העולם

עודכן לאחרונה: 13.6.2021 / 9:54

בייג'ינג הזהירה את מנהיגי שבע המדינות כי תם העידן שבו קבוצה "קטנה" של מדינות מכריעה את עתיד העולם. זאת לאור המאמצים של המערב לגבש חזית אחידה מול עלייתה המטאורית של בייג'ינג. "ענייני העולם צריכים להתנהל דרך התייעצות עם כל המדינות"

סין הזהירה היום (ראשון) את מנהיגי מדינות ה-G7 כי הימים שבהם קבוצה "קטנה" של מדינות קובעת את גורל העולם תמו מזמן, זאת בתגובה למאמציהם לגבש חזית אחידה מול בייג'ינג. "אנחנו תמיד האמנו בכך שמדינות, גדולות או קטנות, חזקות או חלשות, עניות או עשירות, הן שוות, וענייני העולם צריכים להתנהל דרך התייעצות עם כל המדינות", אמר דובר שגרירות סין בלונדון.

עלייתה של סין כמעצמה עולמית נחשבת לאחד האירועים הגיאופוליטיים המשמעותיים בזמננו, לצד נפילתה של ברית המועצות שסיימה את המלחמה הקרה ב-1991. בקבוצת ה-G7 חברות ארצות הברית, קנדה, בריטניה, גרמניה, איטליה, צרפת ויפן.

מנהיגי ה-G7, המתכנסים בדרום-מערב לונדון, תרים אחר תגובה אחידה לאסרטיביות הגוברת של נשיא סין שי ג'ינפינג, לאחר עלייתה הכלכלית והצבאית המטאורית של סין ב-40 השנים האחרונות. המנהיגים רוצים להראות לעולם כי הדמוקרטית שלהן יכולות להציע אלטרנטיבה להשפעה הגוברת של סין.

פסגת מנהיגי ה-G7 בקרביס ביי, בריטניה, 11 ביוני 2021. רויטרס
מנהיגי ה-G7 בתמונה המסורתית בפתיחת הפסגה, שישי/רויטרס

מקור המעורה בנושא אמר כי ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הוביל אתמול את הדיונים של המנהיגים בנוגע לסין, וקרא לעמיתיו לבוא עם גישה מאוחדת מול האתגרים הנשקפים מכיוונה של בייג'ינג. שבע המדינות המתועשות מתכננות להציע למדינות המתפתחות יוזמה להשקעה בתשתיות שתתחרה ביוזמת "חגורה ודרך" של שי.

סין תוקפת ללא הפסקה את מה שהיא מתארת בתור ניסיונות מעצמות המערב להגביל את התפתחותה. היא מאשימה אותן בתפיסה אימפריאלית מיושנת אחרי שנים שבהן היא השפילה את סין.

  • עוד באותו נושא:
  • g7
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully