וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולפינה פצועה חולצה מהים בחוף מכמורת אך לא שרדה | צפו

עודכן לאחרונה: 12.6.2021 / 16:02

אנשי החברה להגנת הטבע, רשות שמורות הטבע ומתנדבים ניסו להציל היום דולפינה באורך שני מטרים עם קשיי נשימה ודופק נמוך שהתקרבה לחוף בית ינאי. היא חולצה לבריכת אישוש סמוכה לחוף מכמורת, אולם לא הצליחה לשרוד. זהו הדולפין השביעי שמת מתחילת השנה בחופי ישראל

בווידאו: חילוץ דולפינה בחוף מכמורת/עריכה: אביעד בללי

דולפינה פצועה שאותרה היום (שבת) בחוף בית ינאי, מתה בבריכת האישוש של המרכז לצבי ים במכמורת, אליה חולצה מהחוף. ד"ר יניב לוי, מנהל המרכז לצבי ים, דיווח שהדולפינה נפצעה מנשיכה באיזור הזנב וסבלה מקשיי נשימה ודופק איטי ושטוח. מותה נקבע על ידי ד"ר דני מוריק.

הדולפינה נצפתה לפני כשבוע וחצי מול חוף המצודה באשדוד. הבוקר היא נראתה קרובה לקו החוף בבית ינאי. אנשי החברה להגנת הטבע, רשות שמורות הטבע והגנים ומתנדבי ארגון מחמל"י, עקבו אחריה מהחוף. היא הגיעה תשושה לחוף מכמורת, שם חולצה מהמים והוסעה למרכז האישוש של צבי הים, כדי לקבל טיפול, בתקווה שתתאושש.

חילוץ דולפינה בחוף מכמורת, 12 ביוני 2021. גיל לופו, אתר רשמי
קשיי נשימה ורעידות לא רצוניות. חילוץ הדולפינה בחוף מכמורת/אתר רשמי, גיל לופו
חילוץ דולפינה בחוף מכמורת, 12 ביוני 2021. גיל לופו, אתר רשמי
הדולפין השביעי שמת בחופי הארץ מתחילת השנה. חילוץ הדולפינה בחוף מכמורת/אתר רשמי, גיל לופו

"קפצתי לים על מנת לזהות את המין ואת הסימפטומים של הפגיעה ולקבל החלטה האם נדרש להוציא את הדולפינה לטיפול", סיפר ד"ר לוי. "מדובר בדולפינה מסוג סטלנה מפוספסת בגודל של כשני מטרים. תחילה זיהיתי שהיא שוחה, אך לאחר מספר דקות זיהיתי רעידות ותנועות לא רצוניות. בנוסף ראיתי שיש סימני נשיכה בבסיס הזנב והבנתי שצריך להוציא אותה לטיפול".

"הובלנו אותה החוצה מהים, העלנו אותה לרכב טיפול ומשם למרכז הצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים, שנמצא במרחק של כ-300 מטרים מהחוף. במרכז הכנסנו אותה לבריכה. התחלתי להוביל אותה במים, תוך כדי שאני מנסה להרגיע אותה. ראיתי שהיא בקושי נושמת, בדקנו דופק וראיתי שהוא איטי מאוד ושטוח. לבסוף, הגיע למרכז הצלה לצבי ים ד"ר דני מוריק, שלצערי קבע את מותה".

הדולפינה שמתה היום היא הדולפין השביעי שמת בחופי הארץ מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully