וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייג בארה"ב נבלע ע"י לוויתן - ושרד: "הכול היה חשוך"

מייקל פקרד בן ה-56 צלל לחופי מסצ'וסטס בחיפושי אחר לובסטרים, כשלפתע חש חבטה גדולה. "חשבתי שזה כריש, אבל כשהבנתי שאין שיניים, קלטתי שלווייתן בלע אותי ושאני עומד למות", סיפר מבית החולים. אחרי כ-40 שניות, היונק הימי פלט אותו והוא שרד עם פציעות ברגליו

מייקל פקרד, דייג לובסטרים שנפלט מלוע של לווייתן, בבית חולים, יוני 2021. באדיבות המשפחה
למרות המקרה, אין לו כוונה לוותר על הקריירה בת 40 השנים שלו. מייקל פקרד בבית החולים/באדיבות המשפחה

דייג לובסטרים בארצות הברית סיפר כי הוא נפלט מלוע של לווייתן לפני שבלע אותו. מייקל פקרד סיפר אתמול (שישי) כי בעת שצלל לחופי פרובניסטאון, מסצ'וסטס, הוא הגיע עד לפיו של לוויתן גדול סנפיר, שפלט אותו כעבור כ-30 עד 40 שניות.

פקרד, בן 56, סובל מפציעות ברגליו. למרות תחנוניה של אשתו, אין לו כוונה לוותר על הקריירה בת 40 השנים שלו. הוא סיפר כי אחרי שקפץ מהסירה של הצוות שלו עם חליפת צלילה באזור קייפ קוד, הוא "חש בחבטה אדירה והכול נהיה חשוך".

הוא חשב שהוא הותקף על ידי אחד מהכרישים הלבנים הגדולים החיים באזור, "ואז נגעתי והבנתי שאין שיניים. ואז הבנתי: 'אלוהים, אני בתוך לוע של לווייתן והוא מנסה לבלוע אותי. זהו זה, אני עומד למות". פקרד אמר כי הוא חשב על אשתו ועל שני ילדיו, בני 12, ו-15, באותם רגעים.

"ואז לפתע הוא עלה לפני המים והתחיל לנענע את הראש שלו. נזרקתי לאוויר ונחתתי במים. הייתי חופשי ורק צפתי שם. לא יכולתי להאמין שאני כאן כדי לספר זאת", תיאר פקרד אחרי ששוחרר מבית החולים. חברו לצוות, שחיפש אותו נואשות כשהוא סורק את המים אחר בועות ממכל החמצן שלו, החזיר אותו לסירה.

מחלקת הכבאות בפרובניסטאון אישרה ל-CBS כי היא הגיבה אתמול לקריאה בשעה 8:15 לטיפול בדייג לובסטרים פצוע בחוף.

לווייתן גדול סנפיר. ShutterStock
לא ידוע על מקרים שבהם בלעו בני אדם. לווייתן גדול סנפיר/ShutterStock

לווייתנים גדולי סנפיר יכולים להגיע לגודל של 15 מטר ולמשקל של כ-36 טונות. לפי קרן שימור הטבע העולמית (WWF), נותרו כ-60 אלף פרטים בטבע. תזונתם נעשית בדרך כלל כשהם פוערים את הלוע שלהם על מנת לאסוף כמה שיותר מזון, כמו דגים, כך שמומחים משערים שמה שקרה לפקרד היה מקרי לחלוטין. מומחה אחד סיפר כי לא ידוע על מקרה שבו לווייתן בלע בן אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully