וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאחר הרצח: קמפיין שלטי חוצות לזכר מאיה ווישניאק

עודכן לאחרונה: 11.6.2021 / 21:27

תמונתה של ווישניאק תופיע בדרכים ברחבי הארץ בשבועיים הקרובים, עד לתחילת המשפט של הנאשם ברצח, בן זוגה לשעבר עמית אלמוג. "לא ייתכן שאנו כחברה ממשיכים להתנהל כרגיל, חשוב להזכיר את המקרה כדי למנוע את הרצח הבא", הדגישה יוזמת הקמפיין

תמונתה של מאיה ווישניאק, שנרצחה לפני כשנה על ידי בן זוגה, מתנוססת החל מאתמול (חמישי) בשלטי חוצות בכל רחבי הארץ. הקמפיין החדש עולה שבועיים לפני שיתחיל משפטו של הנאשם ברציחתה, עמית אלמוג, שנדחה מהמועד המקורי. השלטים יישארו במקומם עד לדיון.

יעל ורד, היזמית ומי שעומדת מאחורי מיזם "הבושה עוברת צד", אמרה כי "לפני שנה נפל דבר: הירצחה על פי החשד של מאיה ווישניאק, והיא עוד לא בת 22. על פי כתב האישום, חנק אותה בן זוגה עמית אלמוג עד שמתה, פיזר שטרות על גופתה בעודו שר והפיץ לחבריו הסרטון. מהיכרות עם משפחתה המדהימה, מיד מבינים כי אם מקרה כזו קרה להם, זה יכול לקרות לכל אחד מאתנו. לכן, לא ייתכן שאנו כחברה ממשיכים להתנהל כרגיל, ועולם כמנהגו נוהג".

קמפיין שלטי חוצות לזכר מאיה ווישניאק, 10 ביוני 2021. -, אתר רשמי
שלט לזכרה של ווישניאק/אתר רשמי, -

לדבריה של ורד, "מועד השנה לרצח ותאריך תחילת המשפט מהווים מבחינתנו נקודות ציון משמעותיות. את מאיה כבר לא ניתן להחזיר למשפחתה, אך חשוב שהצדק בבית הדין יעשה, וחשוב לא פחות לזכור ולהזכיר את המקרה לציבור הרחב על מנת שייעשה כל שניתן למנוע את הרצח הבא".

לורד הצטרפו לטובת הקמפיין האמן והיוצר הישראלי המוערך שלום חנוך, שתרם עבור השלטים את מילות שירו המפורסם "מאיה", ושבע חברות השילוט הגדולות בארץ, מדן ועד אילת, שעושות זאת בהתנדבות. עיצוב רקע השילוט מבוסס על ציורי הפרחים שציירה מאיה בעצמה.

קמפיין שלטי חוצות לזכר מאיה ווישניאק, 10 ביוני 2021. -, אתר רשמי
שלט לזכרה של ווישניאק/אתר רשמי, -

מיזם "הבושה עוברת צד", שנועד לממן שלטי חוצות, סיוע משפטי, פעילויות חברתיות ותמיכה בנפגעות אלימות ועבירות מין, נשען כולו על מימון המונים וסיוע מתורמים. בשנה שעברה יזמה ורד תליית שלטי חוצות נגד גברים הנאשמים באלימות נגד נשים, בהם הנאשמים באונס באילת והנאשמים ברצח נשותיהם אלירן מלול ואמיר רז, וכן פרסם תמונות של נשים מעוררות השראה כמו שירה איסקוב וליאנה חזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully