וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי המהומות: סדרת כתבי אישום בגין מעשי טרור נגד אזרחים ערבים מהצפון

עודכן לאחרונה: 11.6.2021 / 10:38

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לביהמ"ש המחוזי בעיר את כתבי האישום נגד ערבים מהצפון שהיו מעורבים באירועי הלינץ' והפיגועים. לראשונה הותרו לפרסום פרטים מחקירות שביצעו שב"כ והמשטרה, ובהודעה משותפת של הארגונים ניתן דגש לחומרת המעשים שהתבצעו ממניע לאומני ואידאולוגי

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה סדרה של כתבי אישום נגד אזרחים ערבים שהיו מעורבים באירועי הלינץ' והפיגועים שאירעו בזמן ההתפרעויות בערים המעורבות. זאת, בתום חקירות משותפות של שירות הבטחון הכללי והמשטרה, שפענחו כמה ממקרי האלימות הקשים.

כמו כן, היום, לראשונה, הותרו לפרסום פרטים מחקירות אלה, ובהודעה משותפת של שב"כ והמשטרה ניתן דגש לחומרת המעשים שביצעו אזרחים המעורבים במקרי טרור אותם הם מכנים "טרור עממי". אלה הם כמה מכתבי האישום שהוגשו ופרטי התקריות בהם היו מעורבים הנאשמים.

לינץ' במשפחה מכפר סבא, 10 ביוני 2021. ללא, מערכת וואלה!
רכב המשפחה לאחר הלינץ' בכפר קרע. מאי 2021/מערכת וואלה!, ללא

כתב האישום החמור ביותר הוגש נגד בשיר אבו ראשד, בן 21 מכפר קרע שהשתתף בלינץ' במשפחה יהודית מכפר סבא, שנקלעה לכניסה לכפר בסמוך לתחנת הדלק דור-אלון ב-13 במאי. כתב האישום מייחס לתקיפה רקע לאומני-אידיאולוגי. לטענת המשטרה, כבר במהלך שעות הצהריים של אותו יום הוא הצטייד בעשרות זיקוקים, השתתף בהתפרעות, במשך כמה שעות, כשהוא רעול פנים, יידה אבנים לעבר שוטרים שהיו בסמוך לצומת, ירה כמה זיקוקים לעברם וחילק זיקוקים למשתתפים אחרים שירו את הזיקוקים לעבר השוטרים.

מעט אחרי חצות אירע האירוע החמור ביותר. מ' בת ה-40, אביה בן ה-68 ואמה בת ה-60 נקלעו למקום ברכב קיה, תוך שחלק מהפורעים זיהו את בני המשפחה כיהודים. הם יידו אבנים על הרכב, ניפצו את שמשותיו, ניסו לפתוח את דלתות הרכב, ואחד מהתוקפים הכניס את ידו לתוך הרכב, דרך פתח החלון שליד מושב הנהג, שהיה מנופץ, אחז בחוזקה בשיערה של מ' וניסה למשוך אותה בכוח אל מחוץ לרכב.

תיעוד תקיפת המשפחה בכפר קרע

בווידאו: תקיפת המשפחה בכפר קרע/מערכת וואלה! NEWS

רק לאחר שאחד השוטרים שהגיעו לזירה ביצע ירי של אש חיה באוויר מנשקו האישי, התוקפים ברחו מהמקום ובני המשפחה נמלטו בנסיעה אל מחוץ לכפר קרע לכיוון כביש 65, כשהם פצועים. השופט ניצן סילמן האריך היום את מעצרו עד החלטה אחרת.

לינץ' ביהודי בעל חזות דתית בכפר קרע

כתב אישום נוסף הוגש נגד מוחמד חמארשה, בן 30 מכפר קרע, שהשתתף בהתפרעות של הלילה שקדם לאירוע האחרון, ובו נערך לינץ' בש', יהודי בעל חזות דתית, שנקלע במכוניתו סמוך לתחנת הדלק. "פעל באלימות ובאכזריות עם אחרים מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי", טענה נגדו פרקליטות מחוז חיפה.

חמארשה שהודה במעשיו בחקירתו מואשם במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ועבירות אחרות. היום, במקביל להגשת כתב האישום, ביקש התובע בני פסקל מפרקליטות מחוז חיפה את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

ניסיון לינץ' בצומת בנימינה, 12 במאי 2021. ללא, תמונות גולשים
ניסיון לינץ' בצומת בנימינה, מאי 2021/תמונות גולשים, ללא

ירי לעבר תושב קיבוץ גבעת עוז

בנוסף, נגד שלושה תושבי כפר זלפה שבוואדי ערה הוגשו כתבי אישום בגין פיגוע טרור ועבירות נוספות, לאחר שהיו מעורבים בניסיון ההתנקשות בחבר קיבוץ גבעת עוז הסמוך.

בן ה-58 עמד לבד בתחנת האוטובוס סמוך לצומת הכניסה לכפרם ומכתב האישום עולה שאותו בוקר הם נסעו באזור זלפה והסביבה במטרה לאתר יהודים.

האירוע התרחש בבוקר 13 במאי, אז על פי כתב האישום כמיל זיתאוי בן ה-24, מחמוד קבלאן בן ה-22 והרון ג'בארין בן ה-25 הגיעו לתחנת אוטובוס סמוך לכפרם, בה נכח לבדו תושב הקיבוץ בן ה-58. כשהם רעולי פנים ברכבו של ג'בארין, ממנו הסירו את לוחיות הרישוי, הם ביצעו פניית פרסה, האטו את מהירות נסיעת הרכב וממרחק של כ-40 מטרים זיתאוי ירה לכיוונו לפחות שמונה כדורים ברצף, עד שהמחסנית התרוקנה.

לינץ' בעכו 12 במאי 201. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הלינץ' בעכו, מאי 2021/מערכת וואלה!, אתר רשמי

לאחר שהבחין בירי שנורה לכיוונו, בן ה-58 קפץ מעבר למעקה בטיחות בשולי הכביש והסתתר במדרון, מבלי שנפגע. על פי כתב האישום אמר זיתאוי בחקירתו הראשונית "אני חשבתי ששחררתי את פלסטין, יריתי על בחור יהודי". בהמשך חזר בו מאמירה זו ואף טען כי ירה באוויר. פרקליטות מחוז חיפה מייחסת להם מניע לאומני-אידאולוגי.

עוד הוגש היום כתב אישום נגד עמאר מנסור, בן 30 עם שש הרשעות ושלושה מאסרים בעברו, ומחמוד מוחמד, בן 21, ערבים תושבי כאוכב אבו אל-היג'א, בגין התפרעויות והתנכלויות לכלי רכב של יהודים סמוך לכפרם, על כביש 784, הכביש הבינעירוני החוצה את גוש משגב המחבר את עמק יזרעאל לגליל.

האחרונים היו מעורבים באירועים שהתרחשו בלילה שבין 10 ל-11 במאי, אז התקהלו עשרות בצומת הכניסה לכפר, צעקו "ברוח ובדם נפדה את רוחנו" וכן "יהודים הצבא של מוחמד יחזור". הניחו סלעים וצמיגים במרכז הכביש וחסמו אותו, הבעירו צמיגים. כאשר חלפו במקום כלי רכב של יהודים, הם נרגמו באבנים.

  • עוד באותו נושא:
  • לינץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully