וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: האדם שסטר למקרון נשלח ל-4 חודשי מאסר

בהליך משפטי מזורז, נגזרו 18 חודשי מאסר על דמיאן טארל שתקף את הנשיא במהלך סיור - 14 מהם על תנאי. "הוא מסמל את כל מה שרקוב בצרפת", אמר איש הימין בבית המשפט. הוא סיפר כי שקל להשליך על הנשיא ביצה או עוגת טארט, אך הסטירה הייתה לא מתוכננת

בווידאו: תיעוד של אדם סוטר לנשיא צרפת במהלך סיור בדרום צרפת/מתוך טוויטר

הצעיר שסטר לנשיא צרפת עמנואל מקרון מוקדם יותר השבוע נשלח היום (חמישי) לארבעה חודשי מאסר. בהליך משפטי מזורז נגזרו עליו 18 חודשי מאסר, מתוך 14 על תנאי. בערוץ BFMTV דווח כי דמיאן טארל, בן 28 החובב של אומניות לחימה ושל סיוף מימי הביניים, אמר לבית משפט בוואלנס שבדרום צרפת כי הוא איש ימין, שפעל כך משום שמקרון מסמל את "כל מה שרקוב בצרפת".

הצעיר סיפר כי כמה ימים לפני הביקור של הנשיא באזור, הוא שקל להשליך עליו ביצה או עוגת טארט, אבל הוסיף כי הסטירה לא הייתה מתוכננת. "אני חושב שמקרון מייצג בצורה נאמנה את הריקבון של ארצנו", אמר לבית המשפט. "אילו הייתי קורא למקרון לצאת לדו-קרב בזריחה, אני בספק שהוא היה מגיב".

בביתו של טארל נמצא ספרו של אדולף היטלר "מיין קמפף" וכלי נשק. הוא נעצר יחד עם חבר נוסף שהיה לצדו בזמן התקיפה. לאף אחד מהם לא היה עבר פלילי. העונש המירבי על תקיפת נבחר ציבור הוא שלוש שנות מאסר וקנס של 45 אלף אירו.

מקרון תיאר את התקיפה כאירוע בודד, ואמר כי האלימות והשנאה הן איום על הדמוקרטיה. לשכתו לא הגיבו על דבריו של טראל בבית המשפט.

אדם סוטר לנשיא צרפת עמנואל מקרון במהלך סיור, 8 ביוני 2021. טוויטר, אתר רשמי
מקרון מתייחס לתקיפה כאל אירוע בודד. הסטירה לנשיא, שלשום/אתר רשמי, טוויטר

התקרית התרחשה ביום שלישי, בעת שמקרון נועד עם תושבים מקומיים בעיירה קטנה במחוז דרום. טארל צעק "מונז'וואה, סנט דניס" בעת שסטר ללחיו של מקרון עם ידו הימנית, קריאת קרב מימי הביניים מרמזת על העניין שלו בתנועה המונרכיסטית השולית. בפוסטים שפרסם ברשתות החברתיות עלה כי הוא עוקב אחרי ערוצים מלוכניים ואנשי ימין קיצוני.

למרות המספר הקטן של תומכי הקבוצות הללו, הרשויות רואות בהן סכנה הולכת וגדלה. כמה מהן הוצאו מחוץ לחוק, כולל אחת השנה, וחלק מחבריהן נעצרו. הן שמות במרכז האידיאולוגיה שלהן את מה שהן רואות בתור ערעור הזהות הצרפתית.

חבר של טראל, שהזדהה רק בשם לואיק, אמר לערוץ BFMTV כי הוא "המום" מהסטירה. כמה שעות לפני התקיפה, ערוץ טלוויזיה מקומי שידר סרטון קצר שבו נראה טארל יחד עם שני חברים כשהם ממתינים למקרון. טארל והאדם השני שנעצר לא אמרו מילה, אך האדם השלישי סינן: "יש דברים שצריך לומר, אבל לצערי אי אפשר. אחד מהם הוא הדעיכה של צרפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully