וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה של ארה"ב לפנטגון: להגביר את הפוקוס בסין

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 14:19

שר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, הורה לפנטגון להגביר את המיקוד שלו בסין, שבה רואה וושינגטון את היריב האסטרטגי מספר אחת שלה. "עכשיו, על המשרד ללכת ולעבוד", אמר אתמול (רביעי) אוסטין אחרי שפרסם מזכר פנימי ושלח לגורמי המקצוע בפנטגון. המזכר, שפרטיו מסווגים, גובש אחרי הערכה של צוות מיוחד שהקיים ממשל ביידן בפברואר על מנת לבחון את האסטרטגיה של משרד ההגנה ביחס לסין.

"היוזמות שאני מקדם היום הן חלק מהגישה הנרחבת של ממשלת ארצות הברית ביחס לסין, והן יעזרו לעדכן את פיתוח אסטרטגיית ההגנה הלאומית שאנחנו מגבשים", אמר אוסטין. גורם בכיר בפנטגון אמר כי כוח המשימה זיהה את הפערים שבין ההצהרות למעשים בכל הנוגע לבלימתה של בייג'ינג. "ההוראה היום נועדה להבטיח שהמשרד מקיים את ההעדפה הזאת", אמר הגורם בפנטגון.

אוסטין אמר כי ההוראה אמורה "לשפר את היכולת של המשרד לשקם את הקשר בין בעלות הברית ושותפינו, להגביר את ההתרעה ולהאיץ את הפיתוחים של תפיסות מבצעיות, יכולות חדשות, עמדות כוח עתידיות ולשדרג את כוח העבודה האזרחי והצבאי".

שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין מארח את מזכ"ל נאט"ו, ג'נס סטולטנברג, עם הגעתו לפנטגון בארלינגטון, וירג'יניה, ארה"ב, 7 ביוני 2021.. רויטרס
ארה"ב רואה בסין את היריב מספר 1 שלה. אוסטין לצד מזכ"ל נאט"ו בבריסל, השבוע/רויטרס

הפנטגון התמקד בשני העשורים האחרונים בעיקר במלחמה בטרור במזרח התיכון, ולא עם צבא מודרני כמו זה של סין. ב-2018, סקירה אסטרטגית של הפנטגון זיהתה את סין כמתחרה אסטרטגית מרכזית, אך כוח המשימה שהקים ממשל ביידן קבע כי לא נעשה די כדי להתמודד עם האתגרים שמציבה בייג'ינג.

צבא ארצות הברית רוצה להרחיב את נוכחותו באוקיינוס השקט, במקביל לתוקפנות הולכת וגוברת של סין כלפי טייוואן, שבה היא רואה מחוז מורד. לארצות הברית יש עוד נוכחות משמעותית במזרח התיכון, גם אחרי תחילת הנסיגה באפגניסטן, שבה נותרו לה 2,500 חיילים.

אוסטין יהיה אחראי אישית ליישום ההמלצות המסווגות של כוח המשימה, כדי להבטיח את קיום ההוראה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully