וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוצצו את האוטו, כולי זכוכיות": ערבים תועדו תוקפים יהודי - ושוחררו למעצר בית

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 13:21

לפני כ-3 שבועות הגיעה קבוצת ערבים לצומת הגבעה הצרפתית בי-ם עם אלות בידם, וכשהבחינו בנהג שמצלם אותם - חבטו ברכבו ובראשו. למרות זאת, לא יוחס להם מניע גזעני או לאומני והם שבו למעצר רק לאחר ערעור למחוזי. סרטון מצלמת הרחוב והקלטת השיחה למשטרה הגיעו לידי וואלה!

תיעוד של קבוצת ערבים ממזרח ירושלים תוקפת נהג יהודי הגיע היום (חמישי) לידי וואלה!, כשלושה שבועות לאחר האירוע. למרות שהתקרית צולמה והוקלטה, הוחלט כי יוגש נגדם כתב אישום מבלי מניע גזעני או לאומני, ובית משפט השלום אף שחרר אותם למעצר בית. המחוזי הפך את ההחלטה, אך הסעיפים נותרו ללא שינוי.

לפי הסרטון ממצלמות הרחוב, בתקרית שהתרחשה ב-21 במאי הגיעו הערבים לצומת הגבעה הצרפתית בעיר עם אלות בידם. מ', תושב ירושלים, נסע אל ביתו, הבחין במתפרעים מנסים לתקוף רכב אחר, וכשהרמזור התחלף לאדום ניסה לצלם אותם.

כשהבחינו במ' עם הטלפון בידו, ניגשו לרכבו ותקפו אותו באלות וגז פלפל. אחד מהם ניצל את העובדה שחלון הרכב התנפץ לרסיסים - וחבט עם האלה בראשו. מ' נמלט מהתוקפים תוך שהוא חוצה את הצומת באור אדום. למרות רגעי האימה, הוא הצליח לחייג למוקד 100 של המשטרה בזמן התקיפה. כך התנהלה השיחה.

בווידאו: תיעוד של ניסיון לינץ' בנהג יהודי בצומת הגבעה הצרפתית במבצע "שומר החומות"/מערכת וואלה!

משטרה: שלום מדברת רחלי.
מ': שלום, יש פה בלאגן בכניסה ל...
משטרה: איפה אתה נמצא אדוני? אדוני איפה אתה נמצא, רק תגיד לי.
(רעש של יידוי האבנים לרכב) מ': תביא לי אותו.. אימא, אימא, אימא, ניפצו לי את כל האוטו.
משטרה: איפה אתה נמצא, איפה אתה נמצא אדוני?
מ': למה, למה, מה עשיתי? פוצצו לי את כל האוטו, כולי זכוכיות.
משטרה: אתה בגבעת התחמושת? אני רוצה רק לשלוח לך ניידת, איפה אתה?
מ': אני לא יודע איפה אני, אני עצרתי באמצע הכביש.
משטרה: מה אתה רואה סביבך תגיד לי?
מ': אני לא יודע.
משטרה: אתה רואה רכבת? רכבת קלה? פסים של רכבת?
מ': הרכבת בצד ימין שלי.
משטרה: בצד ימין? אוקיי, מאיפה באת? אני כבר שולחת אליך ניידת, מאיפה רק באת.
מ': אני לא יודע, אני לא יודע, אני לא יודע.
משטרה: לאן רצית להגיע?
מ': אני בדרך לפסגת זאב ופיצצו לי את כל האוטו.
משטרה: אדוני אני שלחתי אליך כבר ניידת, אתה צריך טיפול רפואי? אתה נפצעת מהזכוכיות? קודם כל.
מ': כן, כן, כן. היום קניתי את האוטו, היום קניתי את האוטו.

בלב ירושלים: תיעוד של ניסיון לינץ'. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"ניפצו לי את כל האוטו". התקיפה בצומת הגבעה הצרפתית/מערכת וואלה!, אתר רשמי

כוחות שהגיעו למקום הצליחו לאתר את אחד החשודים בזירה ועצרו אותו. מ', שניסה להימלט מהמקום, נפצע והובהל במצב קל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בעיר.

שמשת הרכב נופצה וחלון הנהג נשבר לחלוטין. התוקפים גרמו נזק גם לפח הרכב. מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, הורה לשים את היד על החשודים שהשתתפו בתקיפה. החקירה שהתנהלה בתחנת לב הבירה הובילה לשלושה חשודים נוספים, שמעצרם הוארך מעת לעת בבית המשפט. חלק מהנאשמים הודו בחקירה במיוחס להם, וחלקם טענו כי פעלו ממניע של הגנה עצמית, לאחר שלטענתם נזרקו אבנים לכיוון ביתם שנמצא בסמוך.

מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, 10 ביוני, 2021. דוברות משטרת ישראל
מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן/דוברות משטרת ישראל

"התקיפה איננה מהחמורות"

על אף שבמשטרה ייחסו לפורעים מניע גזעני או לאומני, ולמרות התיעוד והראיות בתיק, בפרקליטות החליטו שיחידת התביעות של מחוז ירושלים במשטרה היא זו שתגיש את כתב האישום. משמעות הקביעה הייתה שלנאשמים יוחסו שני סעיפי אישום - חבלה במזיד ברכב בצוותא ותקיפה הגורמת חבלה של ממש על ידי שניים או יותר - ולא תקיפה ממניע לאומני או גזעני, מאחר שרק הפרקליטות מורשית להגיש כתבי אישום ממניעים לאומניים. גם כאן, כמו בניסיון הלינץ' שהתרחש ביפו ונחשף בוואלה! בחודש שעבר, לא סברו בפרקליטות שיש תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום ממניע לאומני.

התביעה המשטרתית הגישה את כתב האישום לבית משפט השלום בירושלים, ובדיון שהתקיים ביום שני האחרון ביקשה המשטרה מעצר עד תום ההליכים לארבעת הנאשמים, בטענה למסוכנות גבוהה שנשקפת מהם. השופט אלעזר ביאלין דחה את בקשת המשטרה והורה לשחרר את הארבעה למעצר בית. "הנסיבות שאפפו את ביצוע העבירות מקימות עילות מעצר של מסוכנות. התקיפה המתוארת מבלי להקל בה ראש, איננה מן החמורות", כתב השופט בהחלטתו.

במשטרה הגישו ערעור לבית המשפט המחוזי בעיר, שם השופטת מרים אילני הפכה את החלטת השלום. היא החליטה שהארבעה ייעצרו עד להחלטה אחרת, והורתה לשירות המבחן להגיש תסקיר בעניינם עד סוף החודש. "המעשה המיוחס למשיבים חמור ואלים. על האימה שהטילו הנאשמים על המתלונן, ניתן ללמוד מכך שהמתלונן נאלץ לנוס על נפשו תוך כדי נהיגה ברמזור אדום, ועל המצוקה שבה היה נתון ניתן ללמוד מהשיחה שקיים עם מוקד 100".

בתום החקירה, הגישה היום המשטרה כתב אישום נגד התוקפים ובקשה להשאירם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully