וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארגנטינה: הברזילאים הגיעו מהג'ונגל

אלברטו פרננדס התגאה במוצא האירופי של אזרחיו, וציטט קטע פוגעני משיר במהלך פגישה עם ראש ממשלת ספרד: "הגענו בספינות מאירופה". בברזיל האשימו את הנשיא השמאלני בגזענות, ובולסונארו צייץ תמונה שלו עם קבוצת ילידים: "ג'ונגל". פרננדס התנצל: "לא התכוונתי לפגוע"

נשיא ארגנטינה התנצל אתמול (רביעי) אחרי שאמר כי הברזילאים הגיעו "מהג'ונגל", בהתייחסו למוצאם האירופי של חלק מאזרחי המדינה. "המקסיקנים הגיעו מהאינדיאנים, הברזילאים מהג'ונגל, אבל אנחנו הארגנטינים הגנו בספינות והספינות הגיעו מאירופה", אמר הנשיא, שציטט חלק משיר, במהלך פגישה משותפת שלו ושל ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס עם אנשי עסקים בבואנוס איירס.

פרננדס טען כי הוא ציטט את המשורר המקסיקני אוקטביו פאס, אך פרשנים אמרו לאחר מכן כי המשפט הפוגעני נלקח משיר של הזמר הארגנטינאי ליטו נביה, שאותו מעריץ הנשיא. "אני פרו-אירופי, אני מישהו שמאמין באירופה", אמר הנשיא השמאלני.

נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת ספדר בארמון הנשיאותי בבואנוס איירס, 9 ביוני 2021. רויטרס
"גאה במגוון שלנו". נשיא ארגנטינה, אתמול/רויטרס

הצהרתו של נשיא ארגנטינה שודרה בתקשורת הברזילאית ועוררה סערה ברשתות החברתיות. נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו צייץ תמונה שלו לצד קבוצה של ילידים, כשהוא עוטה לראשו כיסוי ראש מקומי, לצד המילה "ג'ונגל".

בנו של הנשיא הימני קיצוני, חבר הקונגרס אדוארדו בולסונארו, אמר כי אלו דברים "גזעניים" והוא הזכיר את המשבר הכלכלי של ארגנטינה. "אומר רק שהספינה שטובעת היא של ארגנטינה", צייץ.

לאחר הסערה, נשיא ארגנטינה התנצל. "במחצית הראשונה של המאה ה-20, קיבלנו יותר מחמישה מיליון מהגרים שחיו עם העמים הילידים שלנו. אנחנו גאים במגוון שלנו. לא התכוונתי להעליב אף אחד, ובכל מקרה, מי שחש פגוע, אני מתמצל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully