וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 מיליון מנות למאה מדינות עניות: ביידן ישיק תכנית חלוקת חיסונים נרחבת

9.6.2021 / 22:23

וושינגטון מתכננת לתרום 200 מיליון מנות חיסון לקורונה של פייזר בשנה הנוכחית, ו-300 נוספות בשנה הבאה. נשיא ארה"ב צפוי להכריז על הנושא מחר בפסגת מנהיגי ה-G7 בבריטניה, לצדו של מנכ"ל ענקית התרופות

ממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מתכנן לתרום חצי מיליארד מנות חיסון נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר לכמאה מדינות בעולם בשנתיים הקרובות - כך פורסם הערב (רביעי) בסוכנות הידיעות רויטרס, לפי שלושה מקורות המעורים בנושא.

על פי הדיווח, ארצות הברית תחלק 200 מיליון מנות חיסון בשנה הנוכחית, ואת ה-300 הנותרות במחצית הראשונה של 2022. החיסונים יגיעו למדינות עניות ולאיחוד האפריקני, באמצעות תכנית COVAX, התכנית הבינלאומית לשיתוף חיסונים. הבית הלבן וחברת פייזר סירבו להגיב בנושא.

הנשיא ביידן צפוי להכריז על העסקה מחר בפסגת מנהיגי שבע המדינות המתועשות (G7), שתיערך באנגליה. לפני שעלה על מטוס האייר פורס 1 לכיוון בריטניה, ביידן מסר לעיתונאים כי בידיו אסטרטגיית חיסונים עולמית עליה הוא מתכנן להכריז, אך לא מסר פרטים נוספים בנושא.

אנשי צבא קמבודיה מחסנים נגד נגיף הקורונה בפנום פן, 8 ביוני 2021. רויטרס
אנשי צבא קמבודיה מחסנים נגד קורונה בפנום פן, אתמול/רויטרס

על פי דיווח של הניו יורק טיימס, ארצות הברית תרכוש את מנות החיסון במחיר ללא רווח. עוד נאמר כי אלברט בורלא, מנכ"ל ענקית התרופות, ילווה את ביידן במהלך הכרזתו.

ההסכם מתווסף ל-300 מיליוני מנות החיסון שארצות הברית כבר קנתה מפייזר. העסקה היתה נתונה במשא ומתן במהלך ארבעת השבועות האחרונים על ידי צוות המשימה המיוחד לקורונה בבית הלבן.

ההצהרה הצפויה תגיע על רקע הכרזת ממשל ביידן כי יתרום למדינות ברחבי העולם 80 מיליון מנות חיסון לווירוס עד סוף יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully