וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל עופר וינטר קיים שיחה עם בנט, וננזף על ידי הרמטכ"ל

9.6.2021 / 20:44

מפקד פיקוד מרכז הציג לרמטכ"ל תחקיר בנושא פגישתם של ראש הממשלה המיועד ומפקד אוגדת 98, בעקבותיו כוכבי זימן את האלוף לשיחה, והחליט על מתן נזיפה פיקודית. זאת, בשל איסור על קשר ישיר בין משרתי צה"ל לנבחרי ציבור

מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, הציג היום (רביעי) לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי תחקיר בנושא שיחה שבוצעה בין תא"ל עופר וינטר, מפקד אוגדה 98 (עוצבת האש), לראש הממשלה המיועד נפתלי בנט. בעקבות ממצאי התחקיר, זימן הרמטכ"ל את וינטר לבירור, והחליט על מתן נזיפה פיקודית. זאת, בשל האיסור על קשר ישיר בין משרתים לנבחרי ציבור ללא אישור מוקדם מהרמטכ"ל.

וינטר נודע בקרב הציבור במהלך מבצע "צוק איתן", אז שירת כמפקד חטיבת גבעתי, כששלח דף מפקד לחיזוק לוחמיו שהיו פרוסים על גבול רצועת עזה. המכתב התקבל בקולות תמיכה לצד קולות ביקורת כקריאה להילחם באויב בשם האל והדת היהודית. ביוני 2015 סיים וינטר את תפקידו כמפקד החטיבה, והעביר את הפיקוד לידיו של ירון פינקלמן מחטיבת הצנחנים, בעוד הרמטכ"ל דאז בני גנץ העביר מסר כי הוא רוצה "משהו אחר" בחטיבה הסגולה. גנץ טרם הגיב לפרשה.

עופר וינטר, הרמטכ"ל אביב כוכבי ושר הביטחון נפתלי בנט, 2020. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
וינטר, בנט וכוכבי, 2020/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט שיבץ את וינטר כראש מטה פיקוד המרכז - תפקיד שלאחריו בדרך כלל מסיימים את השירות. לחצים שהגיעו בעיקר מצד בכירים בציונות הדתית ובקשות וניסיונות לבחון את ההחלטה מחדש לא עזרו. מאוחר יותר, כשאביגדור ליברמן מונה לשר הביטחון, הוא החליט למנות את וינטר למזכירו הצבאי.

ביולי 2019 בדובר צה"ל הודיעו על מינויו של וינטר למפקד עוצבת האש, וזמן קצר לאחר מכן ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בציוץ: "ברכות למזכירי הצבאי כשר הביטחון, תא"ל עופר וינטר, למינויו למפקד אוגדת 'עוצבת האש'. עופר, תוביל אותם לניצחון. בהצלחה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully