וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף המבצעים רמז שצה"ל תקף בסוריה: "פעילות נחושה ביממה האחרונה"

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 9:28

בנאומו בטקס החלפתו בקריה, אלוף חליוה אמר כי צה"ל הגיע מוכן למבצע האחרון בעזה בזכות "פעילות מבצעית גלויה ונסתרת", כולל ב-24 השעות האחרונות. אתמול דווח בסוריה כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בדמשק נגד תקיפה ישראלית. כוכבי: "ניצחת למופת על שומר החומות"

טקס החלפת ראש אגף המבצעים האלוף אהרון חליוה באלוף עודד בסיוק נערך הערב (רביעי) בקריה בתל אביב. בנאומו, חליוה אמר כי צה"ל הגיע למבצע "שומר החומות" מוכן "בזכות היערכות לתכניות תרחישים שונים רחוקי-טווח, ופעילות מבצעית רציפה - כולל ביממה האחרונה - עקבית, נחושה, מאומצת, גלויה ונסתרת". זאת, לאחר הדיווחים בסוריה בלילה, לפיהם מערכות ההגנה האווירית הופעלו בדמשק נגד תקיפה ישראלית מכיוון לבנון.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי שיבח את עבודתו של חליוה, ואמר כי "ניצח למופת" על המבצע האחרון בעזה. "המימד התכנוני, לא רק התפעולי - לתכנן את כל המערכות האלו, שעמלנו עליהן ארוכות בשנים האחרוונת, וגם לממש ולהוציא אותן לפועל", הוא ציין.

בחודש פברואר שר הביטחון בני גנץ אישר את המלצות הרמטכ"ל כי חליוה יחליף את ראש אמ"ן הנוכחי תמיר היימן, ובסיוק, שכיהן כראש חטיבת התכנון, ימונה לראש אגף המבצעים החדש.

בווידאו: ראש אגף המבצעים היוצא האלוף אהרון חליוה בטקס החילופים בקריה/אמיר בוחבוט

לפי הטענות בסוריה, מערכות ההגנה יירטו את הטילים הישראליים ששוגרו מהמרחב האווירי של לבנון, ומקור בצבא סוריה, שצוטט על ידי התקשורת הרשמית, אמר כי התקיפות כוונה נגד מטרות במרכז המדינה ובדרומה בנוסף לכך, גורמי אופוזיציה סוריים אמרו כי הותקפו מטרות איראניות. בישראל לא הגיבו על הדיווחים.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, שמונה אנשים נהרגו בתקיפות הלילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully