וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשונה בעולם: אל סלבדור הפכה את ביטקוין למטבע רשמי

הנשיא הכריז "היסטוריה", אחרי שהקונגרס אישר ברוב גודל את ההצעה שהעלה רק לפני שבוע. המטבע הווירטואלי ההפכפך יוכל לשמש לרכישת בתים ותשלום מסים ולהקל על העברת תשלומים של אזרחים העובדים מחוץ למדינה. ואולם, לא ברור כיצד ייושם המהלך לאור התלות בדולר האמריקני

אל סלבדור הפכה למדינה הראשונה בעולם שמאשרת את הביטקוין כמטבע חוקי, אחרי שהקונגרס אישר הלילה (רביעי) חוק שיאפשר להשתמש במטבע הדיגיטלי לצרכים יומיומיים רבים, החל מרכישות בתים ועד למסים.

הנשיא, נאיב בוקלה, צייץ "היסטוריה!" אחרי שהמחוקקים אישרו את החוק שאותו קידם אך לפני שבוע. המנהיג בן ה-39 של המדינה שבמרכז אמריקה אמר כי 62 מ-84 חברי הקונגרס תמכו בחקיקה. המחוקקים המעטים משורות האופוזיציה מתחו ביקורת על המהירות שבה קודם המהלך.

בשנים האחרונות נהנים המטבעות הדיגיטליים מפופולריות גוברת בשל השימוש בהם בתור כנכסים בעלי רב, האנונימיות היחסית שהם מציעים למשתמשים והתנודות הפרועות בערכם המציעות הזדמנויות לרווחים גדולים יותר בהשוואה להשקעות רגילות בבורסות ברחבי העולם. המטבע זוכה לתמיכתם של מיליארדרים כמו איילון מאסק ושל חברות פיננסיות גדולות כמו פייפאל.

חנות המאפשרת קניות במטבע ביטקוין בחוף אל זונטה, אל סלבדור, 8 ביוני 2021. רויטרס
חנות המאפשרת קניות במטבע ביטקוין בחוף אל זונטה/רויטרס

חוסר היציבות של ביטקוין - שערכו הנוכחי הוא 33,814 דולר - והמעמד החוקי העמום שלו העלתה שאלות לגבי היכולת שלוש להחליף את המטבעות המסורתיים בחיי היומיום. עם זאת, אל סלבדור, שבה ארבעה מכל עשרה אזרחים חי מתחת לקו העוני, שמה את יהבה על מטבע הקריפטו החזק ביותר במטרה לחזק את הכלכלה שלה הנשענת על העברות כספים מאזרחיה החיים מחוץ למדינה.

המטבע העיקרי של אל סלבדור הוא הדולר האמריקני, ולא ברור כיצד המדינה מתכננת להפוך את ביטקוין למטבע מתפקד. ועדיין, נשיא אל סבלדור אמר כי זו הדרך המהירה ביותר להעברת תשלומים של מיליארדי דולרים, והיא תמנע גם את אובדנם של מיליוני דולרים המגיעים לידיהם של מתווכים.

כ-22% מהתמ"ג של אל סלבדור הוא כספים הנשלחים מאזרחיה העובדים מחוץ למדינה. לפי נתונים רשמיים, בשנה שעברה, אותן העברות כספים הסתמכו ב-5.9 מיליארד דולר.

לפני ההצבעה, בוקלה אמר כי אימוץ המטבע הדיגיטלי יביא למדינה "שיפור פיננסי, השקעות, תיירות, חדשנות ופיתוח כלכלי". רומיאו אורבך, סגן יו"ר מפלגת הברית הגדולה לאחדות לאומית ובעל ברית של בוקלה, אמר: "אל סלבדור תופיע במכ"ם העולמי בעקבות החוק הזה, אנחנו נהיה אטרקטיביים יותר להשקעות זרות".

שווי שוק מטבעות הקריפטו צמח ליותר מ-2.5 טריליון דולר באמצע החודש שעבר, על פי Coinmarketcap, בזכות עניין הולך וגדל מצד משקיעים רציניים מוול סטריט ועמק הסיליקון.

מאז תחילת 2020 ועד לשיא של 64,870 דולר שנרשם באמצע אפריל האחרון, מחיר הביטקוין עלה בכמעט 800%, אולם מאז הוא איבד מערכו יותר מ-50%. מחירו צנח בחדות לעבר הרף הסמלי של 30 אלף דולר שאליו לא הגיע מאז ינואר, והירידה בערכו גררה אחריה מטבעות דיגיטליים אחרים. בעקבות אימוץ החוק באל סלבדור, ערכו טיפס ביותר מ-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully