וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות גדולות פרצו בהרי ירושלים: תושבים פונו וכבישים נחסמו

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 19:19

תחת חשד להצתה, האש התפשטה ל-3 מוקדים מרכזיים - מעלה החמישה, חוות תור סיני ו"הסטף". פעילות 70 צוותי כיבוי הסירה את הסכנה מעל היישובים הסמוכים, אך טרם הושגה שליטה מלאה על האש. תנועת הרכבות לבירה נעצרה למשך כשעתיים, ודיוני משפט רה"מ במחוזי הופסקו

בווידאו: שריפה בהרי ירושלים/צילום: רוני כנפו, יותם רונן, רון סחייק תיעוד מבצעי כב"ה, אהרון ש., דליה הוכברג ורועי חיימוף

שריפות גדולות פרצו היום (רביעי) בהרי ירושלים, והתפשטו בשלושה מוקדים מרכזיים - מעלה החמישה, אזור חוות תור סיני ואזור "הסטף". השריפות התפתחו גם באזורים הסמוכים ליישובים יד השמונה, נטף, נווה אילן ואבו גוש. נבדק חשד שהן נגרמו מהצתות, בין היתר מאחר ששני מוקדי בערה תועדו בסמוך זה לזה. בשלב זה, הוסרה הסכנה מעל היישובים - אך טרם הושגה שליטה על האש.

יותר מ-70 צוותי כיבוי פועלים במוקדי הבערה השונים, בסיוע עשרה מטוסי כיבוי, שני מסוקים ואמצעי תצפית נוספים. בשלב מסוים, עקב סכנת ההתפשטות, כוחות המשטרה פינו תושבים ביישוב מעלה החמישה, ותושבי נטף הונחו להישאר בבתים ולא לצאת מהיישוב מחשש שיילכדו באש.

כמו כן, נחסמו כביש 1 וכביש 425, כביש הגישה היחיד ליישוב נטף. כביש הר אדר-מעלה החמישה נחסם אף הוא לשני הכיוונים, ואזור התעשייה של מעלה החמישה פונה גם כן. תנועת הרכבות לירושלים נעצרה למשך כשעתיים, ורכבות שנמצאו בדרכן לאזור נעצרו בתחנת נתב"ג.

שריפה בנטף ,9.6.2021. טופיק מנסור, צילום מסך
טרם הושגה שליטה על האש. השריפה בהרי ירושלים, היום/צילום מסך, טופיק מנסור
שני מוקדי בערה בשריפה שפרצה בירושלים, 9 ביוני 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
שני מוקדי בערה בירושלים, הבוקר/אתר רשמי, ללא קרדיט

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות הודיע כי בהתייעצות עם משרד הבריאות, מומלץ לחולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון הנמצאים באזור - להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ. עוד נאמר כי "ליתר האוכלוסייה לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן. זאת, פרט למקומות שבהם המשטרה וכוחות הכיבוי הורו על פינוי".

בצל השריפה המשתוללת, עורכי הדין במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעו להסכמה על סיום יום הדיונים בתיק 4000, כיוון שהעשן מורגש בבית המשפט. השופטת פרידמן פלדמן: "נקווה שהשריפה תסתיים במהרה ובלי נזקים".

מפה שריפה נווה אילן נטף מעלה החמישה. Google Earth
האש מתפשטת ומתקרבת לקווי הבתים בהרי ירושלים, היום/Google Earth

תושב המרכז ששהה באזור סיפר כי "יצאנו מנטף, ראיתי את האש ודיווחתי למשטרה, שהזעיקה את מכבי האש. הבחנתי במשאית של קק"ל שיוצאת לדרך כחמישים מטר מהמקום ועצרתי אותה. חשבתי שזה קשור בעבודות יער או שריפת גזם. שאלתי את הנהג, שלא יכול להיות שעבר שם ולא ראה, והוא אמר שהוא לא מבין מה אני רוצה - והתעלם".

עוד העיד כי "דהרתי לכיוון האש לראות מה קורה. הייתה להבה גדולה ועשן, בסדר גודל של שריפה מבוקרת של גזם. עד שירדתי למטה האש התקרבה אליי, והיו לי כבר תמונות של יערות הכרמל - פחדתי שתגיע אליי ומהר הסתובבתי. מהר מאוד זה נהיה שריפת ענק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully