וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההשבעה: בנט ולפיד מקווים לחתום מחר על ההסכמים הקואליציוניים

8.6.2021 / 22:56

לאחר ההודעה של יו"ר הכנסת לוין על מועד ההשבעה בראשון, ביש עתיד וימינה האיצו את ההליכים לקראת חתימה סופית. במפלגות פועלים לפרסם את פרטי ההסכמים עוד לפני סוף השבוע, המועד האחרון בו הם נדרשים על פי חוק להגיש את ההסכמים לכנסת ולידיעת הציבור לפני השבעת הממשלה

ביש עתיד וימינה מקווים לחתום מחר (רביעי) על ההסכמים הקואליציוניים של ממשלת בנט-לפיד, ולפרסמם עוד לפני סוף השבוע, המועד האחרון בו הם נדרשים על פי חוק להגיש את ההסכמים לכנסת ולידיעת הציבור לפני השבעת הממשלה ביום ראשון.

בסך הכול מדובר בשבעה הסכמים, בין יש עתיד וכל אחת מהמפלגות שצפויות להיות חברות בקואליציה - ימינה, תקווה חדשה, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ ורע"ם - ובנוסף מסמך קווי יסוד משותף עליו יחתמו כל המפלגות. ההסכם בין ימינה ויש עתיד נחשב למעין "הסכם גג" המחייב את כלל סיעות הקואליציה, והוא יצורף כנספח לכל ההסכמים. ההסכמים האחרים, בין יש עתיד לשאר המפלגות, כוללים גם הסכמות שלא בהכרח מקובלות על החברים האחרים בממשלה ולא מחייבות אותם.

הושגו הסכמים עם כלל המפלגות: לפיד הודיע לנשיא - נפתלי בנט ויאיר לפיד, 2 ביוני 2021. ללא, מערכת וואלה!
הסכם גג בין יש עתיד לימינה. לפיד ובנט/מערכת וואלה!, ללא

רוב ההסכמים סוכמו סופית כבר בשבוע שעבר, כשיו"ר יש עתיד יאיר לפיד הודיע לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה, אך לא נחתמו רשמית וסופית עד לקביעת מועד ההשבעה בכנסת. היום, לאחר שיו"ר הכנסת יריב לוין הודיע שההשבעה תתקיים ביום ראשון, בימינה ויש עתיד האיצו את ההליכים וצוותי המו"מ של המפלגות ביצעו במסמכים תיקונים משפטיים אחרונים. גורמים במפלגות אומרים כי רוב ההסכמים בשלים לחתימה וכי הם מקווים שייחתמו סופית מחר במהלך היום.

במסגרת המאמצים לסגור קצוות אחרונות בהרכב הממשלה, נודע היום כי ח"כ זאב אלקין (תקווה חדשה) יכהן כשר המקשר בין הממשלה לכנסת. יו"ר המפלגה גדעון סער, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, סיכמו על כך בתום פגישה מרובעת בביתו של סער בתל אביב. זאת, בנוסף לתפקידו כשר הבינוי והשיכון.

בנט ולפיד מסרו בתום הפגישה כי "זו ממשלה צעירה ואנחנו זקוקים לנסיונו העצום ולחוכמתו של אלקין כדי להתמודד עם האתגרים הגדולים העומדים בפנינו ובראש ובראשונה העברת התקציב". מינויו נועד בנוסף לחפות על חוסר הניסיון הפרלמנטרי של יו"ר הקואליציה המיועדת עידית סילמן (ימינה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully