וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתן לגיטימציה להחפצה": מפקד מג"ב נגד השופט שגיבה את התיעוד המבזה לוחמת

8.6.2021 / 22:05

ניצב כהן שלח למפקדי ולוחמי משמר הגבול מכתב שהגיע לוואלה!, בו מתח ביקורת חריפה על השופט לנג, שקבע כי צילומים של לוחמת מג"ב, שהועלו על ידי צעיר ערבי לרשת החברתית, "דווקא מחמיאים לה". כהן: "אמירה שתתפרש כעידוד לפגיעה ומסעות שיימינג נגד מגיני החוק"

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן תקף היום (שלישי) את שופט בית משפט השלום בירושלים אלעד לנג, לאחר שקבע כי צילומים מבזים של לוחמת מג"ב בעיר העתיקה, שהועלו על ידי צעיר ערבי לטיקטוק, "דווקא מחמיאים לה". לידי וואלה! הגיע מכתב שניצב כהן שלח למפקדים וללוחמים במג"ב, בו הוא מותח ביקורת חריפה על דבריו של השופט לנג.

"אני רואה בחומרה רבה את אמירתו של כבוד השופט לנג - אמירה שעלולה להתפרש כעידוד לפגיעה בשוטרים ושוטרות וכמתן לגיטימציה להחפצת גופן של שוטרות ולוחמות מג"ב", כתב ניצב כהן. הוא אף הדגיש כי דברי השופט יכולים לפגוע בכוח ההרתעה של מג"ב.

דבריו המקוממים של השופט התקבלו בכעס גדול בקרב לוחמות מג"ב המוצבות באזור. מפקד מג"ב התייחס לכך במכתבו, והדגיש כי מאמירת השופט ניתן להסיק כי ניתן גיבוי משפטי לאותה התנהלות מבזה, וכי אי-גינויו של לנג עלולה לעודד אחרים לביצוע "מסעות שיימינג אנונימיים נגד מגיני החוק ואחרים".

צילם שוטרת מג"ב "באופן מבזה". אתר רשמי, מערכת וואלה!
תיעוד השוטרת שעלה בטיקטוק/מערכת וואלה!, אתר רשמי

במכתבו, מפקד מג"ב הורה למפקדים לשוחח עם כלל הלוחמות והלוחמים, ולהבהיר להם שהחלטת השופט ודבריו אינם מייצגים את מדיניות פיקוד מג"ב, הנותן גיבוי ללוחמיו בפעילותם לשם שמירה על הסדר הציבורי.

ביום ראשון, ערערה משטרת ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר על החלטת השופט לשחרר את הצעיר הערבי ללא תנאים מגבילים. שופט המחוזי אברהם רובין תקף גם הוא בחריפות את החלטת השופט לנג ואמירותיו. "ניתן להתרשם כי לסרטונים שבהם מדובר, בצירוף השירים שמתלווים אליהם, יש לכאורה קונוטציות מיניות", קבע רובין, והדגיש: "בכל הכבוד הראוי, איני יכול לקבל את קביעת בית המשפט לפיה הסרטונים לא רק שלא פוגעים לכאורה בשוטרת, אלא הם מחמיאים לה.

אמיר כהן מפקד משמר הגבול. ראובן קסטרו
"אמירה שעלולה להתפרש כעידוד לפגיעה בשוטרים ושוטרות", ניצב כהן/ראובן קסטרו

"סרטונים שיש בהם החפצה של גוף האישה אינם יכולים להיחשב כמחמאה, ולפיכך סבורני שלקביעת בית משפט קמא אין יסוד", סיכם רובין כששיחרר את החשוד, אך קבע כי לא יפרסם סרטונים דומים על שוטרים, והורה כי ישמור מרחק 50 מטרים משוטרות ושוטרים בעיר העתיקה. בנוסף לכך, השופט הטיל על הצעיר ערבות עצמית בגובה 5,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully