וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאמץ להתקדם לחתימה על ההסכמים: פגישה משולשת של בנט, לפיד וסער

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 18:37

השלושה ייפגשו בבית יו"ר תקווה חדשה, וידונו על המחלוקות המעכבות את החתימה. ברקע התנאי של אלקין כי על ההסכמים להבהיר שהממשלה לא תקדם את פתרון שתי המדינות - ביש עתיד וימינה נערכים מחשש לעריקים שיתנגדו ברגע האחרון. במקביל, בליכוד אישרו 3 שיריונים למי שיערוק

יו"ר ימינה נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער ייפגשו הערב (שלישי) בביתו של סער בתל אביב, במסגרת המאמצים להתקדם לחתימה על ההסכמים הקואליציוניים.

במהלך הפגישה, צפויים לדון במחלוקות והסוגיות המעכבות את חתימת ההסכמים, וכן בהיערכות לקראת ההצבעה על השבעת הממשלה בשבוע הבא. ביש עתיד וימינה מעוניינים להכין סל תרחישים ותגובות, מחשש לעריקים שיתנגדו לממשלה ברגע האחרון. זאת, על רקע דרישתו של ח"כ זאב אלקין, אותה בתקווה חדשה הכחישו, כי ההסכמים יבהירו מפורשות שהממשלה לא תפעל לקידום פתרון שתי המדינות, סיפוח או כל צעד מדיני אחר.

בתוך כך, מזכירות הליכוד אישרה סופית את הצעתו של נתניהו לקבוע שלושה שיריונים ברשימת המפלגה בבחירות הבאות. ההצעה, שנועדה להפעיל לחץ על עריקים פוטנציאליים ממפלגות הימין בממשלת בנט-לפיד, קובעת כי יהיה מקום משוריין אחד בכל עשיריה ברשימה.

לקראת פגישת ראשי המפלגות | גדעון סער בתום הפגישה במלון דן, ת"א 6 ביוני 2021. ראובן קסטרו
השלושה ייפגשו בביתו, סער/ראובן קסטרו

אתמול פורסם כי במסגרת המשא ומתן, מפלגת תקווה חדשה אף ביקשה לקדם חוק שימנע מראש הממשלה בנימין נתניהו להתמודד בבחירות הבאות. כל המפלגות בממשלה הסכימו על הצורך לחוקק חוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות או שמונה שנים - אך בתקווה חדשה הציעו בנוסף גם חוק שיגזור עליו צינון של 4 שנים ללא התמודדות פוליטית. בימינה הכחישו בתוקף כי הסכימו לקידום סעיף צינון זה.

במקביל, אמש ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט עם שר הביטחון בני גנץ ודן עמו במדיניות של הממשלה העתידית בנושא שטח C בגדה המערבית ובעניין ההתנחלויות. גורמים שמעורים בתכני הפגישה אמרו שאחת המחלוקות בהסכם הקואליציוני נוגעת לדרישת תקווה חדשה להקים מנגנון חדש לפיקוח על בנייה פלסטינית בשטח C בגדה המערבית, בו ישראל מקיימת שליטה ביטחונית ואזרחית מלאה.

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט בכנסת 6 ביוני 20212. יונתן זינדל, פלאש 90
נפגש עם שר הביטחון גנץ לדון על שטח C בגדה המערבית וההתנחלויות. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

גנץ מתנגד להקמת מנגנון חדש, ואמר לבנט כי הוא מבקש שנוסח הסעיף בהסכם הקואליציוני ישתנה כך שייכתב כי המינהל האזרחי, שכפוף לשר הביטחון, ימשיך להיות אחראי על האכיפה לפי המדיניות שתקבע הממשלה החדשה ויתוגבר בתקציב ובתקנים. "אני לא רואה שום צורך בגוף אחר או נוסף", אמר לבנט.

עם זאת, ורמים בתקווה חדשה הכחישו שקיימת מחלוקת בנוגע להקמת גוף נוסף. "אין כל כוונה להוציא את הפיקוח על שטחי C ממשרד הביטחון. יש הסכמה על תגבור תקנים במנהל האזרחי כדי לאפשר פיקוח טוב יותר על בניה בשטח C. כל המחלוקות האחרות בעניין הן שוליות וייפתרו", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully