וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "חמאס פעל לשיבוש כיפת ברזל מתוך מטה אי-פי ברצועת עזה"

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 16:34

השגריר בארצות הברית ובאו"ם ביקר במטה סוכנות הידיעות בניו יורק במטרה לתקן את היחסים עם ישראל שנפגעו בעקבות תקיפת המגדל במבצע שומר החומות. ארדן עדכן שבבניין שכנו משרדי המודיעין הצבאי ומחלקת המחקר והפיתוח הטכנולוגי של הארגון

שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם גלעד ארדן אמר אמש (שני) במהלך ביקור במטה אי-פי בניו יורק כי בבניין בעזה, בו ישב מטה סוכנות הידיעות, שהופצץ במהלך מבצע שומר החומות, פעלה יחידת חמאס שפיתחה יכולות שישבשו את פעילות מערכת כיפת ברזל.

במהלך פגישה עם נשיא הסוכנות גארי פרוייט וסגן הנשיא לחדשות חוץ איאן פיליפס, הסביר ארדן כי בבניין, מגדל אל-ג'לא שהופצץ שכנו משרדי המודיעין הצבאי של חמאס, מחלקת המחקר והפיתוח הטכנולוגי של הארגון, ומערכות טכנולוגיות שאפשרו מתקפות טרור נגד אזרחי ישראל.

מגדל אל-ג'לא. כככ, צילום מסך
הפצצת מגדל אל-ג'לא במבצע שומר החומות/צילום מסך, כככ

ארדן הבטיח לראשי אי-פי במהלך הביקור, שנועד להסדיר את היחסים של ישראל עם הסוכנות, כי ישראל "תסייע בהליכי ההקמה מחדש של משרדי אי-פי ברצועת עזה ובהכנסת כל הציוד הנדרש לשם כך".

שגריר ישראל בוושינגטון אמר בסיום הביקור כי "אי-פי היא סוכנות ידיעות מהחשובות בעולם וישראל אינה סבורה שעובדי הסוכנות היו מודעים לפעילות חמאס המתבצעת בבניין שכן היה מדובר ביחידה סודית של חמאס". עוד הדגיש ארדן ש"ישראל עשתה כל שביכולתה על מנת לוודא שאזרחים וכן עובדי הסוכנות לא ייפגעו במהלך המבצע הצבאי".

"חמאס הוא ארגון טרור רצחני שבז ורומס את חופש העיתונות כאשר הוא מפעיל את מכונת הטרור שלו מתוך אוכלוסייה אזרחית, כולל בתוך בניין המשמש כלי תקשורת בינלאומיים", הוסיף ארדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully