וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: אדם סטר לנשיא צרפת מקרון במהלך סיור בדרום המדינה

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 20:44

נשיא צרפת נפגש עם מסעדנים וסטודנטים בדרום-מזרח המדינה, ואדם מהקהל סטר לו אחרי שצעק לעברו "לעזאזל עם מקרון". צוות האבטחה זינק על האדם ועצר אותו, והרחיקו את הנשיא. מקרון: "אירוע מבודד, אסור לתת לאנשים האלימים להשתלט על השיח הציבורי"

בווידאו: תיעוד של אדם סוטר לנשיא צרפת במהלך סיור בדרום צרפת/מתוך טוויטר

אדם סטר היום (שלישי) לנשיא צרפת עמנואל מקרון במהלך שסייר באזור דרום שבדרום-מזרח צרפת - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. ב- BFMTVפורסם תיעוד, שהופץ ברשתות החברתיות, שבו נראה אדם עם חולצה ירוקה, משקפיים ומסיכה צועק "לעזאזל עם מקרון", ואז סטר בפניו.

צוות האבטחה של מקרון התערב במהירות וריתק את האדם לקרקע, בזמן שמקרון הורחק ממנו. אנשיו של נשיא צרפת אישרו כי אדם ניסה לסטור לו. התקרית התרחשה בזמן שמקרון נפגש עם מסעדנים וסטודנטים באזור ושוחח עמם על חזרה לשגרה אחרי דעיכת מגיפת הקורונה וסיום הסגרים.

זהותו של האדם שסטר למקרון, והמניע שלו, לא ידועים. הוא נשמע צועק גם קריאת קרב ששימשה את צבא צרפת בזמן שהיא עוד הייתה מונרכיה. אחרי שמקרון פונה מהמקום, הוא נותר בסמיכות לקהל למשך כמה שניות נוספות, ונראה שהוא שוחח עם אדם כלשהו מעבר למחסומי המתכת שחצצו בינו לבין הצופים.

היה זה אחד מסדרת סיורים שמתכנן מקרון לקראת הבחירות בשנה הבאה. הוא טרם הכריז רשמית כי יתמודד על כהונה שנייה.

בשעות הערב, מקרון אמר כי מדובר ב"אירוע מבודד". הוא אמר לעיתון מקומי כי "אנחנו חייבים להכניס את התקרית הזו לפרופורציה, זה היה אירוע מבודד". הוא הוסיף כי "אסור לנו לתת לאנשים האלימים ביותר להשתלט על השיח הציבורי, זה לא מגיע להם".

תיעוד: אדם סטר לנשיא צרפת מקרון במהלך סיור
8.6.21. מתוך טוויטר, צילום מסך
הסטירה למקרון, היום/צילום מסך, מתוך טוויטר

הסטירה לנשיא צרפת עוררה גינויים מכל רחבי הקשת הפוליטית. ראש הממשלה, ז'אן קסטקס, אמר כי זהו "עלבון לדמוקרטיה". "דמוקרטיה אף פעם לא יכולה להיות קשורה לאלימות, לתוקפנות מילולית ועוד פחות לאלימות פיזית. אני קורא להתעוררות של הרפובליקה, כולנו מודאגים, יסודות הדמוקרטיה שלנו מונחים על הכף", הוא אמר בפני הפרלמנט.

מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן, שנוטה להאשים את מקרון בניתוק מהאזרח הפשוט, גינתה אף היא את התקרית. "אני המתנגדת מספר 1 של עמנואל מקרון, אבל הוא הנשיא. אנחנו יכולים להילחם בו פוליטית, אבל אנחנו לא יכולים להרשות ולו בדל של אלימות כלפיו", צייצה לה פן, שלפי הסקרים צפויה להיות יריבתו הבולטת ביותר של מקרון בשנה הבאה.

ראש העיר, קסבייר אנגלי, אמר לתחנת רדיו מקומית כי מקרון אמר לצוות האבטחה "לעזוב אותו" בזמן שהתוקף רותק לקרקע.

זו לא הפעם הראשונה שבה אזרחים מכלים את זעמם על מקרון.

ב-2016, אז בתור שר אוצר, ספג מקרון ביצים שהטיחו בו חברי איגודים מקצועיים מהשמאל הקיצוני במהלך שביתת מחאה נגד רפורמות בשוק העבודה. מקרון אמר אז כי התקרית הייתה "צפויה" והדגיש כי היא לא תפגע בנחישות שלו.

שנתיים לאחר מכן, מפגיני "האפודים הצהובים" הפריעו לדבריו ושרקו לו בוז. מקורביו בממשלה אמרו אז כי מקרון נותר "מזועזע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully