וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס בביקור במרכז אמריקה, עם מסר למהגרים: "אל תבואו"

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 19:28

סגניתו של ביידן יצאה למסע רשמי ראשון בתפקיד, ובעת ביקורה בגואטמלה קראה לאזרחיהם להישאר בבית אחרי זינוק במספר המהגרים: "אם תגיעו לגבול שלנו, אנחנו נחזיר אתכם". היא ציינה כי תוקם יחידה למאבק בשחיתות, שאותה זיהו בממשל כגורם מרכזי בגלי ההגירה

בווידאו: האריס קוראת למהגרים בלתי חוקיים מאמריקה הלטינית שלא להגיע לגבול ארה"ב-מקסיקו/צילום: רויטרס

סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, הפצירה באזרחי גואטמלה שלא להגיע לארצות הברית במהלך ביקורה במדינה. היא אמרה כי היא ערכה שיחות "נוקשות" עם נשיא גואטמלה אלחנדרו ג'יאמטי על המאבק בשחיתות, שלפי ממשל ביידן היא אחת הסיבות המרכזיות לעוני ולאלימות במרכז אמריקה המניעים את המהגרים לעזוב את מולדתם.

מאז כניסתו לתפקיד של ג'ו ביידן בינואר, מספר המהגרים הממוצע שנעצר בגבול ארצות הברית-מקסיקו זינק לשיא של 20 שנה. "אל תבואו, אל תבואו, ארצות הברית תמשיך לאכוף את החוק ולשמור על הגבולות שלנו", אמרה האריס במסיבת עיתונאים לצד נשיא גואטמלה. "אם תגיעו לגבול שלנו, אנחנו נחזיר אתכם".

האריס הוסיפה כי יחידה כוח משימה למאבק בשחיתות יעבוד עם תובעים מקומיים כדי להעניש גורמים מושחתים באזור. הרעיון כבר עלה לפני זמן מה, אך סגניתו של ביידן, במסעה הרשמי הראשון מחוץ לגבולות ארצות הברית, נתנה פרטים נוספים. היא אמרה שהיחידה תשלב משאבים של משרד המשפטים, מחלקת המדינה ומשרד האוצר.

האריס למהגרים בלתי חוקיים לארה"ב: אל תבואו 
8.6.21. רויטרס
ניהלו שיחות "קשות". האריס לצד נשיא גואטמלה, אתמול/רויטרס

לקראת ביקורה של האריס בגואטמלה, עלו חילוקי דעות בנוגע למאבק בשחיתות, כשנשיא גואטמלה תקף לוחמי שחיתות הנהנים מגיבוי אמריקני. "הייתה לנו שיחה נוקבת, כנה ויסודית", אמרה האריס אחרי מפגש של שלוש שעות עם נשיא גואטמלה. "אני והנשיא שוחחנו על החשיבות שבמאבק בשחיתות ובחשיבות של מערכת משפט עצמאית", אמרה האריס. וושינגטון מתחה ביקורת על הדחתו של שופט בכיר מבית המשפט העליון, בעוד שג'יאמטי טען שהיה חלק מהליך לגיטימי.

נשיא גואטמלה הגן על עשייתו במאבק בשחיתות, ואמר כי היא לא רק בעיה של פוליטיקאים. לדבריו, המאבק בסחר בסמים צריך להיות חלק אינטגרלי מהטיפול בשחיתות. בנוגע לסוגיית ההגירה, הוא הכריז על מרכז חדש לקליטת מהגרים שמוחזרים ממקסיקו ומארצות הברית, ואמר כי שתי המדינות צריכות להתמקד ביצירת שגשוג. נשיא גואטמלה הוסיף כי רוב אזרחי המדינה מהגרים ממנה בשל העוני הכבד, והם מגיעים מכמה קהילות כפריות ספורות.

האריס הדפה ביקורת מצד הרפובליקנים, שתקפו אותה על כך שלא ביקרה בגבול עם מקסיקו ועל התעלמותה ממה שהם תיארו בתור משבר. היא אמרה כי היא עובדת מהשטח, בגואטמלה. "אני מתמקדת בסוג העבודה הזו בניגוד למחוות גדולות", אמרה סגנית הנשיא.

ואולם, האריס ספגה ביקורת גם משורות מפלגתה הדמוקרטית. "לבקש מקלט בגבולות ארצות הברית היא דרך חוקית לגמרי", צייצה חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, המשתייכת לאגף השמאלי במפלגה הדמוקרטית. היא אמרה כי ארצות הברית תרמה לשינויי המשטרים וערעור היציבות באמריקה הלטינית במשך עשורים רבים. "אנחנו לא יכולים לעזור למישהו להצית את הבית ואז להאשים אותו בבריחה ממנו", הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מהגרים מגואטמלה מנסים לעשות את דרכם לכיוון גבול מקסיקו - ארה"ב 17 בינואר 2020. רויטרס
לטענת הרפובליקנים גבול מקסיקו הוא המשבר האמיתי. מהגרים מגואטמלה בדרכם לגבול בשנה שעברה/רויטרס

ארצות הברית עמדה מאחורי הפיכה נגד ממשלתו הדמוקרטית של המנהיג השמאלי ג'קובו ארבנס ב-1954, והפלתו הציתה עשרות שנים של משטרים צבאיים ומלחמת אזרחים שבה נהרגו יותר מ-200 אלף איש עד שהגיעה לקצה ב-1996.

בעת האחרונה, נציבות האו"ם נגד התחמקות מעונש בגואטמלה, הממומנת על ידי ארצות הברית, סייעה בנפילת ממשלו של הנשיא השמרן אוטו פרס מולינה, גנרל לשעבר. הוא התפטר אחרי הפגנות ענק בעקבות חקירת שחיתות בממשלתו.

במקביל, ממשל ביידן חשף אתמול פרטים על הקמת כוח משימה נוסף, שיילחם בסחר בבני אדם במרכז אמריקה ובמקסיקו. התובע הכללי של ארצות הברית, מאריק גרלנד, אמר כי כוח המשימה המשותפת "אלפא" יקצה משאבים של משרד המשפטים והמשרד לביטחון המולדת נגד רשתות ההברחה והסחר בבני אדם "הפוריות והמסוכנות" ביותר באזור.

עם זאת, הניסיון של וושינגטון לטפל ב"בעיות השורש" של ההגירה באל סלבדור, גואטמלה והונדורס נתקלות בתגובת נגד לגופים האמונים על מאבק בשחיתות. ארצות הברית רואה בהם מוסדות עצמאיים, אך האליטות המקומיות מאשימות אותן בהטיה נגדן.

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס ונשיא גואטמלה בביקור שלה במדינה, 7 ביוני 2021. רויטרס
האריס ונשיא גואטמלה במהלך הביקור, אמש/רויטרס

האריס נפגשה גם עם מנהיגי חברה אזרחית ויזמים בגואטמלה. הבית הלבן הכריז על תמיכה של שבעה מיליון וחצי דולר ביזמים במדינה, וכן של מיליוני דולרים נוספים בהשקעות בתחום הדיור בר-השגה, חקלאות עסקית והלוואות לעסקים קטנים. כמו כן, סגניתו של ביידן דנה גם בחלוקה של חיסוני קורונה עם גואטמלה. היא אישרה כי ארצות הברית תספק כחצי מיליון מנות למדינה, בנוסף ל-26 מיליון דולר שהעניקה לה על מנת להילחם במגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully