וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבצע עוקץ מתוחכם: מאות חשודים בפשע מאורגן נעצרו ברחבי עולם

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 13:30

משטרת אוסטרליה וה-FBI חדרו לאפליקציית מסרים ששימשה פושעים ברחבי העולם, והצליחו להביא למעצר של מאות מהם. "מכה קשה נגד הפשע המאורגן, לא רק באוסטרליה, אלא ברחבי העולם"

הרשויות בארצות הברית ובאוסטרליה פרצו לאפליקציה ששימשה פושעים וקראו מיליוני הודעות מוצפנות, שהובילו למעצר של מאות חשודים בפשע המאורגן ב-18 מדינות - כך אמרו היום (שלישי) גורמים אוסטרליים. לפי האינטרפול, 800 איש נעצרו ברחבי העולם.

המבצע המשותף של משטרת אוסטרליה והבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) הוביל למעצר חשודים באוסטרליה, אסיה, דרום אמריקה והמזרח התיכון, שהיו מעורבים בסחר סמים עולמי. המבצע, שכונה "מגן טרויאני" על ידי ה-FBI, הוא אחד מהגדולים ביותר אי-פעם נגד שכלל חדירה למערכת הודעות מוצפנת.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, אמר כי המבצע "הנחית מכה קשה נגד הפשע המאורגן, לא רק במדינה הזאת, אלא ברחבי העולם". הוא אמר במסיבת עיתונאים בסידני כי "זאת נקודת מפנה בהיסטוריה" של רשויות אכיפת החוק באוסטרליה.

נציב המשטרה הפדרלית של אוסטרליה, ריס קרשו, אמר כי פשיטות של משטרות ב-18 מדינות הסתיימו במעצרם של מאות חשודים. באוסטרליה נעצרו 224 איש, בהם חברי כנופיות אופנועים לא חוקיות, בעוד שניו זילנד עצרה 35 איש.

נציב המשטרה הפדרלית באוסטרליה מתייחס ל"מבצע אירונסייד" (עוקץ בין-לאומי) 8 ביוני 2021. רויטרס
נציב משטרת אוסטרליה לצד ראש הממשלה במסיבת עיתונאים בסידני, היום/רויטרס

במבצע, שגובש על ידי משטרת אוסטרליה וה-FBI ב-2018, גורמים אמריקניים השתלטו על אפליקציית המסרים An0m ששימשו רשתות פשע מאורגן.

כשאיש העולם התחתון באוסטרליה החלק לחלק טלפונים מותאמים אישית המכילים את האפליקציה הזו למקורביו כאמצעי תקשורת מאובטח, המשטרה הצליחה לעקוב אחרי המסרים שלהם. הכנופיות האמינו שהמערכת מאובטחת משום שלטלפונים לא היו יכולות אחרות - ללא קול או מצלמה - והאפליקציה הייתה מאובטחת.

"היינו בכיסים האחוריים של הפשע המאורגן", אמר קשרו במהלך התדרוך עם ראש ממשלת אוסטרליה. "הם דיברו רק על סמים, אלימות, חיסולים אחד של השני, אנשים חפים מפשע שעמדו להירצח". לדבריו, ההודעות היו גלויות ולא היה שום ניסיון להשתמש במילות קוד.

קרשו אמר כי אותו איש העולם התחתון, שברח מהמדינה, "הפיל למעשה את עמיתיו" אחרי שחילק את הטלפונים ועתה הוא מסומן. "ככל שהוא יסגיר את עצמו מוקדם יותר, כך יהיה טוב יותר לו ולמשפחתו", אמר.

אחת המזימות שסוכלו בידי משטרת אוסטרליה הייתה תקיפת בית קפה בירי מקלעים, ועל הכוונת הייתה גם משפחה בת חמש נפשות.

אתמול הגישה משטרת אוסטרליה מספר שיא של צווי חיפוש, והיא החרימה 104 כלי נשק, כולל רובה צלפים צבאי, וכמעט 45 מיליון דולר אוסטרלי במזומן. כשבעה מיליון דולר נמצאו בכספת שהייתה קבורה מתחת לסככה בגן בפרבר של סידני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully