וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: טרוריסטים ינסו לזהם מאגרי מזון

2.2.2003 / 13:47

ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי ארגוני טרור עלולים לגרום לזיהום שיביא למקרי מוות ומחלות; בדו"ח מיוחד נכתב: מדובר ב"איום אמיתי ונוכחי"; קרא למדינות העולם להגביר אמצעי האבטחה

ארגון הבריאות העולמי של האו"ם מזהיר מכוונות של ארגוני טרור לזהם מאגרי מזון, כדי לגרום למקרי מוות ומחלות רבים. בדו"ח מיוחד של 45 עמודים קרא הארגון למדינות העולם להגביר את אמצעי האבטחה השונים כדי למנוע אפשרות כזו.

הדו"ח, שכותרתו "איומי טרור על מזון", מזהיר מהחדרה אפשרית של חומרי הדברה, וירוסים וחיידקים למזון כ"דרך לפגיעה בכוונה באוכלוסיות אזרחיות". בבי.בי.סי דווח כי לדברי הארגון, לא התקבלו אזהרות ספציפיות על התקפה מסוג זה, אולם יש לראות בזיהום מזון כ"איום אמיתי ונוכחי".

כותבי הדו"ח מציינים דוגמאות להתקפות על מזון שכבר אירעו בעבר, כמו התפרצות של מחלת הסלמונלה במדינת אורגון בארה"ב. בתקרית הזו, חלו יותר מ-750 בני אדם, לאחר שחברי כת זיהמו ברי סלט במסעדות.

נציג הארגון, יורגן סחולנדט, אמר שהדו"ח לא נכתב כדי להתריע אלא כדי לנסות לגרום לממשלות להגביר את אמצעי האבטחה והמעקב שלהן. "כבר היו כמה דוגמאות של זיהום מזון מכוון. אלה רק כמה, אבל כבר היו דוגמאות. אנחנו יודעים שהפוטנציאל קיים", אמר. הוא ציין כי התפרצויות טבעיות של מחלות ממחישות את הסכנה במחלות שמקורן במזון מזוהם. לדבריו, כ-1.5 מיליון בני אדם מתים בכל שנה ממחלות שקשורות לשלשול בעקבות אכילת מזון מקולקל.

עוד מצוין בדו"ח כי במקרה שטרוריסטים יוסיפו במכוון חיידקים למזון, בנוסף למקרי מוות, יסבלו אנשים רבים בעתיד מנזקי הזיהום, כמו שיתוק איברים, מומים בעוברים שיוולדו ועלייה במקרי מחלות כרוניות כמו סרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully